Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Slecht geluid tv.

Ik heb vorig jaar september een Samsung tv aangeschaft bij ---. Binnen een dag merkte ik dat mijn geluid naar de soundbar uitviel en af en toe zwart beeld. Ik heb toen gebeld naar --- en die zeiden dat zij geen technische ondersteuning en reparaties aanbieden en dat ik dat zelf met Samsung moest regelen. Samsung gebeld en die gaven aan er komt nieuwe firmware binnen een maand die het probleem zou oplossen. Na een maand weer gebeld. Weer te horen firmware komt eraan deze week. Na een week de firmware geïnstalleerd en het naar zwart beeld kwam minder voor (eerste maand helemaal geen last gehad). Geluid bleef nog wel een probleem. Weer na een maand Samsung gebeld ik heb nog steeds het zelfde probleem. Die gaven aan we sturen een monteur vanuit ons naar u toe. De afspraak werd 3 weken later gepland. Monteur vanuit --- kwam langs die bekeek het probleem en gaf aan het moederbord moet veranderd worden alleen dat onderdeel is niet binnen. 2 maanden later kwamen ze terug met een moederbord die kon namelijk meteen bij mij thuis vervangen worden. Monteur langs geweest, ik meteen testen diezelfde dag. Zwart beeld was volledig opgelost maar nog steeds uitvallend geluid. Ik weer Samsung bellen we sturen weer een monteur, weer 2 weken verder kwam de monteur langs. Die keek naar mijn model en gaf toen aan ik kan weinig voor je doen want dit is een probleem met de firmware en dat moet vanuit Samsung opgelost worden. Ik Samsung weer bellen kreeg toen te horen binnen paar maanden komt er firmware die het oplos. Ik heb toen 5 maanden gewacht met tussendoor steeds bellen met updates. Toen was ik het zat en kreeg toen ook nog een heel onbeleefd persoon aan de lijn, toen ik vroeg hoe ze dit nu gaan oplossen. Die zei doodleuk we kunnen weer het moederbord vervangen Ik zo alweer? Kreeg toen te horen dat ik maar met het bedrijf moest praten waar ik het apparaat had gekocht niet Samsung hun probleem want ik heb de aankoop niet bij hun gedaan. Ik --- mailen. Uit meerdere mailtjes heen en weer en wat er al gebeurd was met Samsung. Kwam opeens zonder hun weten in (ik dacht van wel) de leverancier er tussen die zou mijn tv in de duurtest doen bij hun. Na 3 weken mailde ik maar naar ze krijg ik mijn tv nog terug? en al wat gevonden? Hun antwoord we hebben het moederbord weer vervangen. Toen afspraak gemaakt met het zal wel geef die tv ieder geval terug want kijk al 3 weken op mijn oude tv (waar overigens alles werkte qua geluid en beeld) en week later had ik mijn tv terug. Ik weer mijn tv testen thuis en natuurlijk was het probleem er nog. Ik --- weer mailen en bellen want ze reageerde niet op de mail na een week. Dat het probleem nog steeds bestaat en ik graag een oplossing wil hebben en er duidelijk iets met dit tv model aan de hand is als je hem op earc en passthrough audio zet. (research op AVforums idd een voorkomend probleem in deze specifieke configuratie). --- gaf aan de tv alleen voor het zelfde model te kunnen omruilen want ik heb de doos van de tv niet meer na bijna een jaar. Ik heb aangegeven niet daarmee akkoord te gaan in een mailtje. En dat het waarschijnlijk aan mijn randapparatuur en hdmi kabels ligt (hdmi kabels heb ik met meerdere verschillende varianten geprobeerd). En met oude tv werkt alles wel perfect alleen die heeft geen 120 hz. Ik heb nu 2 weken. (en nu nog 1 week en dan precies jaar geleden van aanschaf) Eigenlijk niks meer gehoord bellen met mijn mobiel nemen ze niet op (2 x nu geprobeerd maar als ik dan met andere telefoon bel nemen ze meteen op). En dan op moment dat ik aangeef wie ik ben zegt de gene aan de telefoon we zijn erg druk op moment ik zal doorgeven aan mijn collega dat die terug moet mailen. Nu dus na dat laatste telefoontje een week verder. Nu is mijn vraag wat kan ik doen? Wat zijn mijn rechten en kan ik in een mail sturen waar ze kunnen vinden wat mijn rechten zijn want ik heb gevoel dat ze me nu totaal negeren en ik met een niet volledig functionerende tv ga zitten.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag