Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Schending zorgplicht verzekeraar

4 jaar geleden in zomer 2018 heb ik bij Achmea zaken aangemeld.
Ik werd bij de klantenservice iedere keer afgewezen als zijnde dat mijn gegevens niet geregistreerd staan of onjuist.
Ik had onder andere een probleem met mijn verhuurder een huurcontract geschil en daarbij ook gebreken in tweetal panden.
Jarenlang werd ik genegeerd door Achmea.
Oude zaken behandelde ze wel als het op oude rechtsvorm stond.
In 2020 april begon mijn verhuurder te dreigen met beslaglegging.
Opnieuw mijn zaak gemeld bij Achmea, opnieuw afgewezen ivm geen kans van slagen.
Second opnion aangevraagd, bleek dus wel kans van slagen.
Toen had ik een externe advocaat gekozen met wederom succes van slagen.
Maar het geld was op en moest verder met bodemprocedure.
Achmea had daarna mijn zaak opnieuw weer afgewezen.
Ik had een klacht ingediend bij Achmea en ze hebben de klacht onjuist afgewikkeld als zijnde dat mijn zaak opnieuw geen kans maakt en ik had ze meteen aansprakelijk gesteld.
Als oplossing werd ik verwezen naar KIFID , wat onjuist was.
Ik heb vorige maand opnieuw een klacht ingediend bij Achmea over mijn huurzaak en over de onjuiste afwikkeling huurzaak en dat ze hebben gezegd dat mijn huurzaak geen kans van slagen heeft.
Ik heb vandaag een brief ontvangen waarbij ze nu zeggen dat ik wel gebruik mag maken van hun rechtsbijstand voor de huurzaak van een interne jurist.
Echter klopt deze oplossing niet, jarenlang wordt door de interne juristen van Achmea mijn zaak afgewezen.
Intussen in de loop der jaren ben ik doorgegaan met de externe jurist, die willen ze niet vergoeden.
Het is nu 2 voor 12 en de hoorzitting is al op 16 maart.
Mijn huurzaak is erg complex en dat lukt niet met een interne jurist vanuit Achmea, daar is het te laat voor.
Dus de externe jurist moet ik 11 duizend euro betalen.
Die 11 duizend euro factuur heeft de externe jurist verstuurd naar Achmea.
Vanaf 2020 zegt Achmea wil vergoeden alleen 10 duizend euro voor de huurzaak en klaar is Kees.
Ik ontvang in januari 2022 een e-mail van Achmea dat er al 29 duizend euro al vergoed is voor de huurzaak.
Dit is gelogen, niemand heeft 29 duizend euro ontvangen en sowieso de externe jurist niet.
Opnieuw een klacht ingediend.
Ik kreeg alleen een excuus, dat ze eigenlijk hebben bedoeld dat er al ongeveer 9500 euro vergoed is en de rest zelf moet betalen.
Ik vermoed dat Achmea spelletjes speelt met mijn gegevens en dat ik gewoon moet zakken en nergens terecht kan.
Ik heb gebeld naar de rechtbank dat ik Achmea wil aanklagen en dat valt onder civiele recht en een verplichte advocaat voor moet hebben.
Maar dat geld heb ik niet.
Wel heb ik alle documenten op een rijtje om de zaak tegen Achmea te welslagen.
Ik denk dat we dit in een kortgeding snel kunnen afwikkelen.
Juridisch loket kan mij ook niet helpen omdat mijn inkomen net te hoog is en ik geen particulier ben.
Echt alle deuren zijn gesloten.
Jullie zijn mijn laatste kans.

Met vriendelijke groet,

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag