Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Schadevergoeding voor verbrand haar door een wafeltang

Begin september had ik een nieuwe wafeltang gebruikt en bij het gebruik hiervan is mijn gehele haar verbrand. Daardoor is er veel haar uitgevallen, wat er nu nog steeds is gebeurt. Ik had nog nooit mijn haar geverfd dus het kan niet door kleuraanslag komen en ik had al vaker zo’n tang gebruikt dus ik weet ook dat ik het niet verkeerd gebruikte, het lag echt aan de tang. De tang was van Fineza, een leverancier van bol.com, en daarnaar heb ik de tang teruggestuurd om hem te laten onderzoeken. Eerst kreeg ik een maand lang geen reactie, en was de leverancier gelijk al heel stellig dat het niet aan de tang zou liggen. Nu na twee keer een reminder mail naar hun te sturen kreeg ik als reactie dat ze hem had onderzocht (opeens?! en mij niet daarover gemaild) en zeiden ze dat de tang niet hoger werd dan de temperatuur dan moest en krijg ik geen schadevergoeding. Het enige wat ze me aanbieden is een cadeaukaart van de bol.com. Met de bol.com heb ik zelf ook contact gehad maar werd steeds doorgestuurd naar de leverancier. Ik had een schadevergoeding gevraagd van ongeveer 200 euro gebaseerd op producten die ik nu moet gebruiken en herstelbehandelingen bij de kapper, en ik heb allerlei foto’s bij de mail gestuurd. Ik vind het niet kunnen hoe dit gaat, geloof niet dat ze de tang hebben onderzocht en weet 100% zeker dat als de tang nu wordt gebruikt hetzelfde gebeurd. Ik hoor graag van jullie.

Ik begrijp dat deze situatie erg frustrerend voor u is. Op basis van wat u heeft beschreven, lijkt het erop dat de leverancier niet naar tevredenheid heeft gereageerd op uw klacht. De algemene regel onder het Nederlandse recht is dat producten die verkocht worden moeten voldoen aan de verwachtingen die de koper redelijkerwijs van het product mag hebben, gebaseerd op de overeenkomst (artikel 7:17 BW). Als een product niet aan deze verwachtingen voldoet, kan er sprake zijn van een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst.

De koper heeft recht op een deugdelijk product. Als het product (de wafeltang in dit geval) een gebrek vertoont, dan moet de verkoper dit gebrek herstellen, of een vervangend product leveren zonder dat de koper hiervoor extra kosten maakt. Als de verkoper dit niet doet, kan de koper mogelijk recht hebben op schadevergoeding (artikel 7:24 BW).

Echter, het moet worden aangetoond dat de schade is ontstaan door het product. Het kan misschien handig zijn om te denken aan hoe dit bewijs geleverd kan worden. Is het mogelijk om een expert te laten beoordelen of de tang te heet werd? Heeft u foto's of andere bewijzen van de schade aan uw haar direct na het gebruik van de tang? Hou er rekening mee dat dit soort bewijs vaak doorslaggevend kan zijn in een eventueel conflict of procedure.

Daarnaast kan het raadzaam zijn om een jurist of advocaat te raadplegen om uw opties verder te bespreken. Zij kunnen u adviseren over de mogelijke stappen, met name inzien van de eventuele juridische procedure tegen de winkel.

Dit is een voorlopig advies gebaseerd op de door u gegeven informatie en het kan verstandig zijn om een jurist of advocaat te benaderen voor uitgebreid juridisch advies."
----------------
Stichting Rechtswinkel.nl is een landelijk werkende organisatie met studenten en vrijwilligers. Bovenstaand advies is gemaakt op basis van beperkte informatie en is mogelijk onvolledig of zelfs onjuist voor de situatie waarin u zit. Raadpleeg voor uw verdere stappen altijd een jurist of advocaat. Lees disclaimer:https://rechtswinkel.nl/disclaimer

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag