Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Schadevergoeding bij nalatigheid?
De broer van mijn moeder lag sinds ongeveer een week in het ziekenhuis omdat hij een darmafsluiting plotseling had. Dinsdag mocht hij uit het ziekenhuis omdat het weer goed ging. Die eerste nacht weer terug in het verpleeghuis is hij overleden. Er is veel mis gegaan in dat verpleeghuis.
- Het ziekenhuis is die nacht niet ingeschakeld, terwijl als dat wel gebeurd was hij nu nog zou leven. De verzorgende heeft de verpleegkundige niet toen het slechter ging ingelicht en daardoor ook de arts niet. Zowel het ziekenhuis als het verpleeghuis hebben gezegd dat dit een grote fout was.
- Toen hij om 7 uur 's ochtends op het alarm knopje drukte zijn ze niet gekomen. Omdat de verpleegkundige in de overdracht zat ging ze bewust niet, terwijl ze wist dat hij in kritieke toestand verkeerde. Toen ze een half uur later kwam, was hij overleden.
- Kamer was mega vies, werd slecht schoongemaakt.
- De verpleegkundige heeft hem niet gereanimeerd, terwijl arts niet eens het overlijden had verklaard. Bij wijze van spreken had de verpleegkundige geen zin om het te doen. De doodstijd is niet bekend.
- Ontvangst van familie door de verpleegkundige was heel slecht. Ze was mega boos en geïrriteerd en heel bot. Ze ging er tegenin dat de medische reden van overlijden niet klopte, terwijl de arts uit het ziekenhuis dat heeft gezegd. Dat was inderdaad fout zei de arts van het verpleeghuis. Ze wilde niet zeggen wie er 's nachts werkte "dat weet ik niet", terwijl ze het heel goed wist. Ze bood geen drinken aan. Ze sprak persoonlijke informatie gewoon staande in de woonkamer, was netter geweest om naar een kamer te gaan en even te gaan zitten. De arts was er gewoon dus de verpleegkundige had prima kunnen aangeven dat ze het niet meer trok.
Er wordt nu een prisma onderzoek uitgevoerd in het verpleeghuis.
- Het ziekenhuis is die nacht niet ingeschakeld, terwijl als dat wel gebeurd was hij nu nog zou leven. De verzorgende heeft de verpleegkundige niet toen het slechter ging ingelicht en daardoor ook de arts niet. Zowel het ziekenhuis als het verpleeghuis hebben gezegd dat dit een grote fout was.
- Toen hij om 7 uur 's ochtends op het alarm knopje drukte zijn ze niet gekomen. Omdat de verpleegkundige in de overdracht zat ging ze bewust niet, terwijl ze wist dat hij in kritieke toestand verkeerde. Toen ze een half uur later kwam, was hij overleden.
- Kamer was mega vies, werd slecht schoongemaakt.
- De verpleegkundige heeft hem niet gereanimeerd, terwijl arts niet eens het overlijden had verklaard. Bij wijze van spreken had de verpleegkundige geen zin om het te doen. De doodstijd is niet bekend.
- Ontvangst van familie door de verpleegkundige was heel slecht. Ze was mega boos en geïrriteerd en heel bot. Ze ging er tegenin dat de medische reden van overlijden niet klopte, terwijl de arts uit het ziekenhuis dat heeft gezegd. Dat was inderdaad fout zei de arts van het verpleeghuis. Ze wilde niet zeggen wie er 's nachts werkte "dat weet ik niet", terwijl ze het heel goed wist. Ze bood geen drinken aan. Ze sprak persoonlijke informatie gewoon staande in de woonkamer, was netter geweest om naar een kamer te gaan en even te gaan zitten. De arts was er gewoon dus de verpleegkundige had prima kunnen aangeven dat ze het niet meer trok.
Er wordt nu een prisma onderzoek uitgevoerd in het verpleeghuis.