Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Schade bij onderhoud ventilatiesysteem
Bij onderhoud aan ventilatiesysteem is de monteur ten val gekomen en heeft de wc-bril gebroken.
Hij heeft er melding van gemaakt in de werkorder. Ik heb het bedrijf vervolgens aansprakelijk gesteld en factuur nieuwe wc-bril gestuurd ter vergoeding.
Het bedrijf reageert tegen verwachting in zie onderstaand. Dit lijkt me niet de normale/toelaatbare manier van afhandelen. Ik kan deze factuur niet zomaar produceren en het klinkt als een mooie manier hier onderuit te proberen te komen?
Vraag: is dit toelaatbaar? Het gaat om ~100 euro.
We willen u graag helpen om deze situatie op te lossen en uw WC-bril te vervangen.
Om dit te kunnen doen, hebben wij echter een aankoopbewijs nodig van uw kapotte WC-bril. Dit is nodig zodat onze schadeafdeling het probleem kan beoordelen en u zo snel mogelijk een passende oplossing kan bieden. Wij verzoeken u daarom vriendelijk om een aankoopbewijs van de kapotte WC-bril naar ons op te sturen.
U heeft nu zelf een nieuwe WC-bril gekocht en ons het aankoopbewijs gestuurd van uw nieuwe wc bril. We willen u er echter op wijzen dat dit niet de juiste manier is om deze situatie op te lossen. Om te voorkomen dat er verwarring ontstaat over het bedrag en het type WC-bril dat moet worden vervangen, vragen wij u om het aankoopbewijs van de kapotte WC-bril naar ons op te sturen.
Hij heeft er melding van gemaakt in de werkorder. Ik heb het bedrijf vervolgens aansprakelijk gesteld en factuur nieuwe wc-bril gestuurd ter vergoeding.
Het bedrijf reageert tegen verwachting in zie onderstaand. Dit lijkt me niet de normale/toelaatbare manier van afhandelen. Ik kan deze factuur niet zomaar produceren en het klinkt als een mooie manier hier onderuit te proberen te komen?
Vraag: is dit toelaatbaar? Het gaat om ~100 euro.
We willen u graag helpen om deze situatie op te lossen en uw WC-bril te vervangen.
Om dit te kunnen doen, hebben wij echter een aankoopbewijs nodig van uw kapotte WC-bril. Dit is nodig zodat onze schadeafdeling het probleem kan beoordelen en u zo snel mogelijk een passende oplossing kan bieden. Wij verzoeken u daarom vriendelijk om een aankoopbewijs van de kapotte WC-bril naar ons op te sturen.
U heeft nu zelf een nieuwe WC-bril gekocht en ons het aankoopbewijs gestuurd van uw nieuwe wc bril. We willen u er echter op wijzen dat dit niet de juiste manier is om deze situatie op te lossen. Om te voorkomen dat er verwarring ontstaat over het bedrag en het type WC-bril dat moet worden vervangen, vragen wij u om het aankoopbewijs van de kapotte WC-bril naar ons op te sturen.