Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Restitutie reis ten gevolge van ernstige ziekte?
In september 2022 had ik bij een hotel een 4 daags arrangement geboekt voor mijn vrouw en mijzelf voor de 2de helft van oktober 2022.
Kort daarna werd mijn vrouw ziek waardoor wij niet konden gaan. Ik heb dat keurig gemeld en 70% van de reissom hebben we betaald. Wij zouden wat later alsnog kunnen logeren werd mij per mail toegezegd. Medio november bleek mijn vrouw galwegkanker te hebben en nog slechts 2 maanden te leven. Ik heb dat gemeld en kreeg de toezegging dat wij later mochten komen (per mail).
Inmiddels waren wij naar het Erasmus MC gegaan en daar heeft mijn vrouw een nieuwe lever gekregen en hebben de artsen daar haar leven gered.
Ik heb in de zomer 2023 weer contact opgenomen en toen wenste de eigenaar ons niets meer te willen bieden. Het was wat hem betreft te lang geleden. Wij hadden wel 70% van de reissom betaald en de toezegging later te mogen boeken (zonder dat daarbij een maximale periode werd vermeld). Onlangs heb ik de eigenaar nog een voorstel gedaan om ons terug te betalen onder inhouding van 50 euro administratiekosten met wel de aankondiging te willen procederen. Daar kreeg ik een zeer korte afwijzing op.
Ik ben van mening dat wij wel degelijk een overeenkomst met de eigenaar hebben. Mijn vrouw en ik zijn het afgelopen jaar door een extreem zware periode gegaan en voelen ons uitermate slecht behandeld door deze heer.
Ik kan u de gehele mailcorrespondentie sturen, maar deze past niet in de hier beschikbare ruimte.
Wij hopen heel erg dat u ons kunt helpen (ook al gaat het maar om een bedrag van circa 250 euro) De eigenaar van het hotel mag hier niet mee wegkomen. Alvast heel erg bedankt voor uw hulp.
Kort daarna werd mijn vrouw ziek waardoor wij niet konden gaan. Ik heb dat keurig gemeld en 70% van de reissom hebben we betaald. Wij zouden wat later alsnog kunnen logeren werd mij per mail toegezegd. Medio november bleek mijn vrouw galwegkanker te hebben en nog slechts 2 maanden te leven. Ik heb dat gemeld en kreeg de toezegging dat wij later mochten komen (per mail).
Inmiddels waren wij naar het Erasmus MC gegaan en daar heeft mijn vrouw een nieuwe lever gekregen en hebben de artsen daar haar leven gered.
Ik heb in de zomer 2023 weer contact opgenomen en toen wenste de eigenaar ons niets meer te willen bieden. Het was wat hem betreft te lang geleden. Wij hadden wel 70% van de reissom betaald en de toezegging later te mogen boeken (zonder dat daarbij een maximale periode werd vermeld). Onlangs heb ik de eigenaar nog een voorstel gedaan om ons terug te betalen onder inhouding van 50 euro administratiekosten met wel de aankondiging te willen procederen. Daar kreeg ik een zeer korte afwijzing op.
Ik ben van mening dat wij wel degelijk een overeenkomst met de eigenaar hebben. Mijn vrouw en ik zijn het afgelopen jaar door een extreem zware periode gegaan en voelen ons uitermate slecht behandeld door deze heer.
Ik kan u de gehele mailcorrespondentie sturen, maar deze past niet in de hier beschikbare ruimte.
Wij hopen heel erg dat u ons kunt helpen (ook al gaat het maar om een bedrag van circa 250 euro) De eigenaar van het hotel mag hier niet mee wegkomen. Alvast heel erg bedankt voor uw hulp.