Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Restitutie aanbetalingen na ondeugdelijke werkzaamheden?

Wij hebben op 9-3-2023 2 offertes getekend bij een aannemersbedrijf ten aanzien van diverse werkzaamheden.
Er van uitgaande dat vanaf dat moment de regie bij dit bedrijf kwam te liggen, was het tegendeel helaas al snel bewezen.
De werkzaamheden zijn ten aanzien van de buitenzijde van onze woning en betreffen het volgende:
6 ramen vervangen, waar bij 1 raam de onderliggende dorpel eerst deels vervangen zou moeten worden door een timmerman (ook onderdeel van de opdracht). Vervolgens zou er na terugplaatsen van de ramen ook nog een dorpel aan de voorzijde van het huis deels vervangen moeten worden en zo ook een wandplaat. Als laatste zou dan de voor- en achterzijde door een schilder worden voorbewerkt en geschilderd.
Vanaf half maart liep de communicatie zeer slecht. Op e-mail is vanaf dat moment niet gereageerd en telefonisch zijn ze zeer slecht bereikbaar. Ben hier veel achteraan gegaan en inmiddels met het idee dat de volledige regie bij ons lag. Als ik dan eindelijk iemand aan de lijn kreeg dan bleek er van alles nog niet te zijn geregeld. Vrijdag 19 mei was bij ons de maat vol en hebben wij , per e-mail, aangegeven de opdracht te willen stopzetten en tevens verzocht 2 aanbetalingen (ruim € 2000) te restitueren voor 24 mei. Tot op heden geen reactie ontvangen en vandaag wederom verzoek gestuurd.
Wij hebben géén rechtsbijstandverzekering. We willen een officiële klacht indienen en vervolgens dit voorleggen aan de Geschillencommissie.
Welke stappen zou u ons aan kunnen raden om te bewandelen ?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag