Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Reparatie duurt lang, wat nu?
In maart is onze wasmachine kapot gegaan binnen de garantie termijn en hij is begin april gemaakt door een ander bedrijf. 27 juni 2023 is de machine weer kapot gegaan, dus hebben wij contact met verkoper wasmachine opgenomen aangezien de machine daar gekocht is. Verkoper heeft bij zelfde reparatiebedrijf weer een reparatie verzoek ingediend. Op 14 juli 2023 is eindelijk een monteur gekomen en die constateerde dat het onderdeel wat de vorige keer vervangen is, nu kapot is. De monteur zou dat onderdeel met spoed bestellen. Op 24 juli 2023 heb ik maar gebeld met reparatiebedrijf, aangezien wij niets hoorden en nu 4 weken zonder wasmachine zitten. In het kort wat mij gezegd werd is dat we maar moeten wachten tot het onderdeel binnen is en niemand weet hoe lang het duurt. Die middag nadat ik gebeld heb met ze kregen wij een mail waar dit in stond:
Geachte klant,
We hebben een storingsdiagnose uitgevoerd op basis van de foutbeschrijving. De benodigde onderdelen voor de reparatie zijn momenteel niet beschikbaar in onze lokale voorraad en zijn rechtstreeks besteld bij de fabrikant. Meestal worden ze binnen een paar dagen geleverd, maar in uitzonderlijke gevallen kan het langer duren.
Zodra we de bestelde onderdelen hebben ontvangen, nemen we contact met je op om een afspraak te maken voor de reparatie.
Opmerking: Als het onderdeel niet binnen een normale termijn beschikbaar is, zullen we de zaak onmiddellijk escaleren en proberen een alternatieve oplossing voor je te vinden.
Hierop heb ik contact opgenomen met de fabrikant van de wasmachine en die konden mij ook niet verder helpen. Ik heb gevraagd wat een normale termijn is om te wachten op een onderdeel en wat een alternatieve oplossing is. Het antwoord was dat de normale termijn 7 dagen is en de alternatieve oplossing een nieuwe machine. Dus ik gaf aan dat die 7 dagen al voorbij zijn aangezien op 14 juli het onderdeel besteld zou zijn. De vrouw gaf aan dat het ingaat vanaf dat wij due mail binnen kregen, want dan pas doet het reparatiebedrijf bestellen. Ik heb aangegeven dat het onderdeel al in bestelling is, want dat had de persoon van reparatiebedrijf nagekeken voor mij. De vrouw van wasmachine fabrikant zei dat ze haar best gaat doen dat er voor vrijdag 28 juli contact wordt opgenomen via de mail met ons met hopelijk een oplossing.
Mijn vraag is wat mijn rechten zijn in dit geval. Wij zitten al 4 weken zonder wasmachine en de wasmanden puilen uit van de was. Niemand kan zeggen hoe lang dit nog gaat duren en of en hoe het opgelost gaat worden. Wij worden van het kastje naar de muur gestuurd en niemand doet iets. Wat kan ik doen als reparatie erg lang duurt en het onzeker is of het gemaakt gaat worden?
Geachte klant,
We hebben een storingsdiagnose uitgevoerd op basis van de foutbeschrijving. De benodigde onderdelen voor de reparatie zijn momenteel niet beschikbaar in onze lokale voorraad en zijn rechtstreeks besteld bij de fabrikant. Meestal worden ze binnen een paar dagen geleverd, maar in uitzonderlijke gevallen kan het langer duren.
Zodra we de bestelde onderdelen hebben ontvangen, nemen we contact met je op om een afspraak te maken voor de reparatie.
Opmerking: Als het onderdeel niet binnen een normale termijn beschikbaar is, zullen we de zaak onmiddellijk escaleren en proberen een alternatieve oplossing voor je te vinden.
Hierop heb ik contact opgenomen met de fabrikant van de wasmachine en die konden mij ook niet verder helpen. Ik heb gevraagd wat een normale termijn is om te wachten op een onderdeel en wat een alternatieve oplossing is. Het antwoord was dat de normale termijn 7 dagen is en de alternatieve oplossing een nieuwe machine. Dus ik gaf aan dat die 7 dagen al voorbij zijn aangezien op 14 juli het onderdeel besteld zou zijn. De vrouw gaf aan dat het ingaat vanaf dat wij due mail binnen kregen, want dan pas doet het reparatiebedrijf bestellen. Ik heb aangegeven dat het onderdeel al in bestelling is, want dat had de persoon van reparatiebedrijf nagekeken voor mij. De vrouw van wasmachine fabrikant zei dat ze haar best gaat doen dat er voor vrijdag 28 juli contact wordt opgenomen via de mail met ons met hopelijk een oplossing.
Mijn vraag is wat mijn rechten zijn in dit geval. Wij zitten al 4 weken zonder wasmachine en de wasmanden puilen uit van de was. Niemand kan zeggen hoe lang dit nog gaat duren en of en hoe het opgelost gaat worden. Wij worden van het kastje naar de muur gestuurd en niemand doet iets. Wat kan ik doen als reparatie erg lang duurt en het onzeker is of het gemaakt gaat worden?