Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Rechten ten aanzien van retourzending?

18 september ontvang ik een bestelling (paar sneakers en vest) met een bestelwaarde van € 104,90 totaal. De producten voldoen niet aan mijn kwaliteitseisen. Ik zend een e-mail waarin ik vermeld te willen retourneren. Dit doe ik volgens het vermelde retourproces op hun website wat ik al vrij dubieus vind, aangezien recht van retour 30 dagen is in plaats van 14 dagen en je ze eerst moet mailen voor je een retouradres krijgt. Er wordt gereageerd met 2 opties: "Optie 1. Een 20% cashback van je bestelling. (je krijgt 20% van je bestelling waarde teruggestort en behoudt de kleding). Optie 2. retourneren naar pakhuis buitenland (Azië): kosten hiervan zijn voor de klant zoals op de website vermeld." Ik antwoord: Ik kan niet akkoord gaan met deze opties die niet gelijk zijn aan het retourrecht in Nederland. Ik ontvang dus graag een adres in Nederland waarnaar ik de spullen kan zenden en ontvang dan 100% van de bestelwaarde retour. Nu wordt er gereageerd: "De klant is volledig verantwoordelijk voor de verzending. Mocht het verloren gaan/ of in beslag worden genomen zijn wij niet verantwoordelijk voor de kosten. De kosten van het retourtje liggen zo rond de 25 euro aangezien het terug gaat naar het magazijn in China.
We kunnen je tegemoet komen met een cashback van 25%, wat inhoudt dat je 25% van de bestelling waarde teruggestort krijgt en de kleding behoudt. Mocht je nog het adres willen, horen we het graag."

Wat zijn mijn rechten ten aanzien van deze retour? Waar kan ik mij op beroepen en hoe handel ik verder in deze situatie?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag