Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Rechten ontevreden geplaatste kozijnen?

Wij hebben meerdere kozijnen in onze woning laten vervangen en de dakkapel laten renoveren door een op het oog betrouwbaar bedrijf. Vorige week was het zover. Helaas werden de werkzaamheden al direct, zonder overleg, 2 dagen uitgesteld. Omdat wij vrije dagen opnamen om de werklui in ons huis te laten en wij hier niet van gediend waren, is hiervoor een financiƫle tegemoetkoming afgesproken. Dit is netjes verwerkt in de betaling. Even een uitleg over de betaling:
* Bij het tekenen van de offerte diende 50% aanbetaald te worden (ong. 7700 euro, dit is betaald direct na ontvangst van de factuur).
* Bij het starten van de werkzaamheden diende 45% betaald te worden (ong. 7400 euro, dit is betaald, echter pas na zelf 2x vragen om de factuur omdat deze niet aan ons werd verstuurd. Hier werd ook nog eens ieder uur over gebeld op een intimiderende manier 'u moet betalen anders gaan onze medewerkers weg').
* Direct na oplevering van het werk diende de overige 5% betaald te worden (ongeveer 750 euro).
Echter na het tekenen voor oplevering, bij het vallen van de avond, bleek er een heleboel mis. De kozijnen zijn niet deugdelijk gemonteerd, voor een leek is dit echter onzichtbaar en zeker overdag bij daglicht niet te zien. Van binnen is alles namelijk netjes afgewerkt, echter niet overal omdat op onze wens 1 vensterbank nog niet gemonteerd hoefde te worden. Bij toeval ontdekten wij, in het donker, dat er licht langs het kozijn schijnt, als binnen de verlichting aan staat en het buiten dus donker is. Dit betekent een open verbinding, dus geen isolerend effect en niet waterdicht.
Vanwege deze constatering zijn we al het uitgevoerde werk nog eens kritisch gaan nalopen en zijn we nog meer gebreken tegengekomen. Bij geen van de geplaatste kozijnen is een compriband ofwel zwelband gebruikt, je kunt overal het purschuim nog zien zitten. De tocht komt langs de kozijnen naar binnen. Bovendien zijn 2 van de 5 kozijnen lager geplaatst dan bedoeld en daarboven is de rand niet afgewerkt (onder de boeidelen van de dakrand). Water en ongedierte kan zo de spouwmuur in.
Al met al zijn wij dus niet tevreden. Het bedrijf reageert niet op onze telefoontjes en e-mails. De laatste 5% hebben wij nog niet betaald. Echter maken wij ons zorgen, omdat er wel is getekend voor oplevering. Achteraf hadden we dat beter niet kunnen doen. Wat zijn nu de mogelijke vervolgstappen, en wat zijn onze rechten en plichten? Wij hebben overigens een rechtsbijstandverzekering met module wonen.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag