Wonen, Buren
Particulier
Rechten huurders bij problemen onderhoud?
Dit betreft het Bramenvlak nrs 1 t/m 21 1974XR in IJmuiden.
Ons "appartementenblok" bestaat uit 21 woningen. Slechts 4 daarvan zijn koopwoningen. Deze 4 vallen onder P.
De andere 17 onder V. Nu doet V. onderhoud aan binnenkant , en P. alles aan de buitenkant.
Tenminste, dat hebben ze onderling zo "afgesproken".
Maar nu zijn er constant problemen met onderhoud c.q. reparaties aan woningen en zoals recent de verwarming.
Hier ontstaat constant een soort van conflict , tussen V en P. over wie wat gaat doen en vooral wie wat gaat bekostigen!
Vanaf woensdag 15 februari t/m zondag 19 februari , hebben 21 woningen hierdoor zonder verwarming gezeten, en tot op dit moment is dit maar gedeeltelijk opgelost, omdat er een nieuw onderdeel moet komen en je raad het al; wie gaat dat betalen!
Zelfs over een kleine reparatie zoals een defecte klink van de deur die toegang biedt tot het balkon via de woonkamer, wordt moeilijk gedaan!
Je belt het Woningbedrijf, die zeggen dat het onder de buitenkant valt, die verwijzen het door naar P. en vervolgens kan je wachten totdat je een ons weegt.
Ook zijn er in dezelfde appartementen blokken in de buurt z.g.n. Vlakkenflats, waar totaal geen koopwoningen zijn, alle daken vernieuwd en bij de 3 appartementenblokken waar koopwoningen zijn, gebeurt niets! Bij mij persoonlijk leidde dit al tot lekkage, waarna ik 5 dagen moest wachten totdat er eindelijk iets gebeurde! De appartementen dateren allemaal uit de jaren 1970-1974.
En zo kunnen wij als huurders nog veel meer voorbeelden opnoemen.
Wij zijn dit echt beu!
Onze vraag is dus ook, wat zijn onze rechten en wat kunnen wij als huurders hieraan doen ?
Ons "appartementenblok" bestaat uit 21 woningen. Slechts 4 daarvan zijn koopwoningen. Deze 4 vallen onder P.
De andere 17 onder V. Nu doet V. onderhoud aan binnenkant , en P. alles aan de buitenkant.
Tenminste, dat hebben ze onderling zo "afgesproken".
Maar nu zijn er constant problemen met onderhoud c.q. reparaties aan woningen en zoals recent de verwarming.
Hier ontstaat constant een soort van conflict , tussen V en P. over wie wat gaat doen en vooral wie wat gaat bekostigen!
Vanaf woensdag 15 februari t/m zondag 19 februari , hebben 21 woningen hierdoor zonder verwarming gezeten, en tot op dit moment is dit maar gedeeltelijk opgelost, omdat er een nieuw onderdeel moet komen en je raad het al; wie gaat dat betalen!
Zelfs over een kleine reparatie zoals een defecte klink van de deur die toegang biedt tot het balkon via de woonkamer, wordt moeilijk gedaan!
Je belt het Woningbedrijf, die zeggen dat het onder de buitenkant valt, die verwijzen het door naar P. en vervolgens kan je wachten totdat je een ons weegt.
Ook zijn er in dezelfde appartementen blokken in de buurt z.g.n. Vlakkenflats, waar totaal geen koopwoningen zijn, alle daken vernieuwd en bij de 3 appartementenblokken waar koopwoningen zijn, gebeurt niets! Bij mij persoonlijk leidde dit al tot lekkage, waarna ik 5 dagen moest wachten totdat er eindelijk iets gebeurde! De appartementen dateren allemaal uit de jaren 1970-1974.
En zo kunnen wij als huurders nog veel meer voorbeelden opnoemen.
Wij zijn dit echt beu!
Onze vraag is dus ook, wat zijn onze rechten en wat kunnen wij als huurders hieraan doen ?