Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier

Rechten bij weigeren vakantieaanvraag?

Ik heb 22 september 2022. Vakantie aangevraagd tussen kerst en oud en nieuw 2022. Vandaag kreeg ik via een bericht dat ze mijn aanvraag weigeren omdat ze nog niet weten of er genoeg vervanging is. Ik werk in een supermarkt. Ik heb een aantal weken geleden gevraagd of ze al meer weten over mijn aanvraag. Er werd gezegd je kan er vanuit gaan dat je gewoon vrij heb en plannen kan maken. Maar dan krijg ik opeens dit te horen. Ik heb ook gelezen dat in de wet staat dat een werkgever/leidinggevende een aanvraag binnen twee weken moeten reageren. Maar dat gebeurt dus helaas niet.
Nu mijn vraag sta ik in mijn recht dat ik zeg ik heb plannen gemaakt voor die periode en niet kom werken?

Indien u schriftelijk vakantie aanvraagt en de werkgever doet binnen 2 weken na die aanvraag geen schriftelijk beroep op gewichtige redenen waarom de vakantie geweigerd zou moeten worden, dan wordt de vakantie geacht te zijn vastgesteld conform uw wensen.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag