Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Rechten bij terugvorderen kosten?

In de zomer van 2022 hadden wij voor onze hond een verblijf gereserveerd in een kennel tijdens onze zomervakantie. Vlak voor de vakantie moest onze hond geopereerd worden, waardoor hij met een verse buikwond niet naar een kennel kon. (te weinig hygiƫne, medische controle en hij mocht niet spelen). Wij hebben de kennel op de hoogte gebracht (per mail) en gevraagd de reeds betaalde kosten voor het gehele verblijf te retourneren omdat wij geen gebruik zouden (kunnen) maken van hun diensten. Zij gaven een onvriendelijk antwoord (per mail) dat dit geen manier is van met hen (mensen) omgaan en dat zij hierdoor gedupeerd zouden worden (snap ik, maar de vraag naar opvang is hoog in de zomer, voor ons 10 anderen, ook vlak voor vertrek lijkt mij). Toch hebben ze aangegeven (per mail) de kosten te zullen retourneren minus administratiekosten. Dat vonden wij heel redelijk en daarmee zijn wij akkoord gegaan. Nu ruim een jaar later en diverse mails waarin wij aangaven het geld niet te ontvangen hebben, waarna zij beloven ernaar te kijken, is er nog altijd niets terugbetaald aan ons.

Welk recht hebben wij om ons geld daadwerkelijk terug te verwachten/eisen/ontvangen? En als wij in ons recht staan, hoe kan ik dat aanpakken?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag