Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Rechten bij kapot telefoon toestel?
Ik heb meerdere keren omdat een telefoon niet functioneerde 3x die dag de telefoon teruggebracht op enig moment werd ik nogal intimiderend aangesproken door de manager dat het allemaal mijn schuld was en ik niet meer welkom was in de winkel. Ik heb gevraagd of dit op papier kan worden gezet. Dit wilde men niet en heb gevraagd om te herhalen wat hun zeiden en ging het gesprek opnemen dit wilde hun niet en heb een mondeling winkelverbod gekregen. Mag een manager of een management mij zo behandelen in de winkel? Of moeten ze een defect toestel omruilen of geld teruggeven als dit binnen 2 dagen defect gaat.
In principe ben je als consument beschermd als je een product koopt. Indien het toestel na drie dagen al defect raakt, dient de verkoper wel te zorgen dat het product naar behoren werkt, of een vervangend toestel te geven. Elke situatie is echter anders. Wat is bijvoorbeeld de aard van de schade? Is het gevallen, fabrieksfout, betreft het een nieuwe telefoon of juist tweedehands? Neem vrijblijvend contact op om jouw zaak verder te bespreken (tel 06-49175526).
Mvg,
Dhr. Silvienne Leito
FerLei Legal