Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Rechten bij aanschaf kinderbril?

In juli 2023 heb ik voor mijn zoon een nieuwe bril gekocht. Toen ik de bril kwam ophalen nadat deze klaar was en vroeg of de bril op het hoofd van mijn zoon afgesteld kon worden, werd er aangegeven dat dit niet kon bij deze bril vanwege het materiaal. Ik gaf aan dat mijn zoon veel sport en dat we juist dit lichtgewicht montuur van Nike hadden uitgekozen om die reden. Er werd toen gezegd dat de jongen die ons de bril verkocht nieuw was en dat hij het waarschijnlijk vergeten was te zeggen. We kregen hierover verder geen excuses van de winkel. Wel kwam de winkel met opzet pootjes voor achter de oren om aan de pootjes van de bril te doen voor extra steun. Hierop gaf ik aan dat mijn zoon dit ook had toen hij jonger was en dat dit ook geen goede oplossing is, een nieuwe bril hoort immers goed te zitten. Er werd gevraagd of ik het niet toch wilde proberen met de bril.
Dat hebben we gedaan maar al gauw bleek dat de bril van de neus gleed en drukte achter de oren waardoor pijn ontstond. Ik ben toen met mijn zoon terug gegaan naar de winkel. Na die keer lang in de winkel te hebben gewacht sprak ik met een andere medewerker. Ik vertelde dat de bril niet goed is en dat ik gebruik wilde maken van de geld-terug garantie waarover ik een mail van hun had ontvangen. De medewerker gaf aan dat degene die er toen over ging niet aanwezig was en ik moest een afspraak maken om het hierover te hebben.
Dat heb ik gedaan. Ik maakte een afspraak en kwam de volgende week opnieuw met mijn zoon naar de winkel. We werden geholpen door weer een andere medewerker (die ditmaal wel vriendelijk was). Hij gaf aan dat de bril wel versteld kon worden. Dit is vervolgens gedaan en zo hebben ze ons weer naar huis laten gaan. Eenmaal thuis bleek het toch nog steeds niet goed. De bril zakte nog steeds en drukte nog achter de oren. De weken hierna was onze vakantie. Het was de bedoeling dat mijn zoon met een goede nieuwe bril op vakantie kon, helaas kon dit niet. Ik besloot na de vakantie het proces verder op te pakken.
Na de vakantie zijn we nog een keer terug geweest met de bril. Opnieuw werd er wat aan het montuur aangepast. Ook dit hielp niet.
Nu ben ik op 23-10-23 opnieuw naar de winkel gegaan en heb ik aangegeven dat de bril niet goed is en dat ik gebruik wil maken van de garantie. De medewerker gaf aan dat dit niet meer kon vanwege de termijn. Het moest overlegd worden met de manager. Ik heb de bril in de winkel gelaten en ben vandaag (24-10-23) gebeld door de manager. Deze geeft aan dat er geen gebruik van de garantie meer mogelijk is want die duurt 2 maanden en is verlopen.
Ik heb het hele bovenstaande verhaal verteld en gevraagd op wat voor manier de winkel mij tegemoet kan komen. Dat kon alleen door die opzet pootjes. Geld terug of een nieuw montuur was niet aan de orde. Wel kreeg ik nog een excuses voor het ontbreken van informatie bij aanschaf van de bril toen ik aangaf dat dit niet was gebeurd.
Hoe nu verder? Ik heb aangegeven dat ik zeer verbaasd en verontwaardigd ben over de communicatie en de afhandeling van dit proces. Ik heb ook aangegeven dat ik nog met een reactie ga komen.
Graag krijg ik meer duidelijkheid of de winkel juist heeft gehandeld of niet. En zo niet, wat zijn dan mijn rechten?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag