Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Rechten bedrijf niet rondkrijgen levering?
We hebben bij "A" zonnepanelen installatie gekocht, behalve de bevestigingsonderdelen omdat zij geen idee hadden wanneer die binnen zouden komen. Deze bij "B" besteld, omdat bij hen op de site stond dat ze twee weken levertijd hadden. Dit blijkt echter pas september te zijn. Na navraag bij fabrikant weten we dat "A" regelmatig een behoorlijke levering krijgt en precies weet wanneer en hoeveel. Nu weigert "A" aan backorders te doen, zodat wij nooit weten waar we aan toe zijn. 'Houd u zelf de site maar bij wanneer ze weer leverbaar zijn'. Er is nog een leverancier "C" die ook die onderdelen levert, maar dan moet er ook de rest besteld worden, maar dat hebben we allemaal al ontvangen en betaald bij "A". Wij hebben dus handel staan voor bijna €10000,00 die we pas in september (hopelijk) kunnen installeren. Klant ook ontevreden, want zo gaat een heel zonnige periode verloren. Kunnen wij eisen dat "A" de levering kosteloos terug neemt (staat nog helemaal ingepakt op pallet), zodat wij in zee kunnen gaan met "C"? Of dat zij ons wél in een backorder zetten, zodat we weten waar we aan toe zijn?