Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Recht slecht geplaatste/afgewerkte deur?
16 februari jl. hebben wij getekend voor een deur, drempel en kozijnen. Vraagprijs 6000,- Dezelfde dag wilde we er vanaf. We vonden het te duur. Dit kon niet of we moesten 50 % annuleringskosten betalen. De volgende dag hebben we de deur enigszins kunnen ‘uitkleden’ tot 5000,- .(goedkopere deurhandel, alleen kleur aan buitenkant, etc. ). 12 juli is deur met kozijnen en speksteen geplaatst. Er mankeert van alles aan. Heel moeilijk van slot/ op slot te krijgen. Naden staan open bij de hoeken kozijnen binnen en buiten, er zitten twee loze gaten aan de bovenkant/ buitenkant kozijn. Gisteren liep er water naar binnen. Dit was de reden dat we een nieuwe deur kochten om mee te beginnen. De deur zelf is krom en wijkt 4 mm. Het geheel is zeer slecht afgewerkt. Over 5 weken, zei de verkoper, wordt het opgelost. Nu er water ons huis binnenloopt ben ik zeer ontstemd. Wat zijn mijn rechten?
U dient middels een aangetekende brief (zelf een kopie bewaren) de aannemer te sommeren om binnen redelijke termijn de gebreken op te lossen. Wijst u daarbij ook op de schade die nu mogelijk door het slecht afgeleverde werk ontstaat en vermeld dat de aannemer daarvoor aansprakelijk wordt gehouden. Een termijn van 5 weken om tot herstel over te gaan is m.i. te lang. 2 weken lijkt mij redelijker. De aannemer zou het op kortere termijn moeten oplossen.