Overheid, Gemeente, Vergunning
Particulier
Recht oplaadpaal?
We merken dat de hoeveelheid elektrische voertuigen toeneemt en dus ook de vraag naar laadmogelijkheden.
Dat zien we ook bij de laadpaal voor uw huis.
Er zijn steeds meer verschillende gebruikers die hun auto hier willen opladen.
Als de gereserveerde plek bezet is en de openbare parkeerplaats leeg is snap ik best dat zij hier hun auto neerzetten op de plek ernaast om op te laden.
Immers een laadpaal heeft twee aansluitingen dus denkt men daar gebruik van te kunnen maken.
Deze plek is door ons (nog) niet gereserveerd voor het opladen van een elektrisch voertuig.
Echter een ieder mag hier zijn auto uiteindelijk parkeren, want het is een openbaar parkeervak.
U kunt dus briefjes blijven leggen onder de ruitenwisser van betreffende auto’s maar ze zijn niet in overtreding.
U vindt het brutaal en dat begrijp ik, maar zij zijn op zoek naar een plek om hun auto te kunnen opladen.
We willen heel graag meer laadpalen plaatsen, zodat er een dekkend laadnetwerk ontstaat en mensen uit de brak bijvoorbeeld niet meer bij u hoeven te laden.
Echter op dit moment duurt de doorlooptijd tot realiseren van een laadpaal 9-12 maanden veroorzaakt door de benodigde netaansluiting.
Er zijn inwoners die daardoor steeds verder een plek moeten zoeken om hun auto op te laden.
We zijn daar druk mee bezig en hopen op korte termijn een 20 tal extra laadpalen te plaatsen waarvan 10 in Nieuwkoop.
Ik weet dat u hier niets aan heeft, maar dat kan een oplossing bieden dat buurtbewoners elders gaan laden en niet meer bij u voor de deur.
Ik ben bereid nogmaals te kijken of we de laadpaal kunnen verplaatsen maar dat moet wel maatschappelijk verantwoord zijn.
De kosten voor de verplaatsing zijn immers voor onze rekening en binnen afzienbare tijd (2025) wordt de gehele wijk opgeknapt.
Daarnaast plaatst marktpartij ..., eigenaar van de paal, geen laadpalen meer voor ons in de openbare ruimte.
Ik kan u dan ook niet zeggen of zij nog bereid zijn de laadpaal te verplaatsen.
Wij hebben nog steeds niet de intentie om het tweede parkeervak te reserveren voor het opladen van elektrische voertuigen.
Wij realiseren ons goed dat dit immers stuit op weerstand vanuit de omgeving terwijl dit eigenlijk wel te rechtvaardigen is gezien het verbruik van de paal en het aantal laadsessies.
Afdeling Beheer Openbare Ruimte
Beleidsmedewerker Verkeer
Wij zijn van mening dat de tweede plek niet gebruikt mag worden voor het elektrisch laden van een voertuig omdat er een besluit is voor één laadplek. Er zijn inderdaad twee laadpunten maar er is een besluit voor de laadplek in de hoek. Men wil het tweede laadpunt niet afsluiten omdat men bovenstaand argument geeft. Ook bij de politie en handhavers hebben wij al info opgevraagd maar er wordt niets terug gekoppeld. Kan de gemeente zomaar deze tweede laadplek handhaven en niet afsluiten terwijl er geen besluit op is genomen?
Dat zien we ook bij de laadpaal voor uw huis.
Er zijn steeds meer verschillende gebruikers die hun auto hier willen opladen.
Als de gereserveerde plek bezet is en de openbare parkeerplaats leeg is snap ik best dat zij hier hun auto neerzetten op de plek ernaast om op te laden.
Immers een laadpaal heeft twee aansluitingen dus denkt men daar gebruik van te kunnen maken.
Deze plek is door ons (nog) niet gereserveerd voor het opladen van een elektrisch voertuig.
Echter een ieder mag hier zijn auto uiteindelijk parkeren, want het is een openbaar parkeervak.
U kunt dus briefjes blijven leggen onder de ruitenwisser van betreffende auto’s maar ze zijn niet in overtreding.
U vindt het brutaal en dat begrijp ik, maar zij zijn op zoek naar een plek om hun auto te kunnen opladen.
We willen heel graag meer laadpalen plaatsen, zodat er een dekkend laadnetwerk ontstaat en mensen uit de brak bijvoorbeeld niet meer bij u hoeven te laden.
Echter op dit moment duurt de doorlooptijd tot realiseren van een laadpaal 9-12 maanden veroorzaakt door de benodigde netaansluiting.
Er zijn inwoners die daardoor steeds verder een plek moeten zoeken om hun auto op te laden.
We zijn daar druk mee bezig en hopen op korte termijn een 20 tal extra laadpalen te plaatsen waarvan 10 in Nieuwkoop.
Ik weet dat u hier niets aan heeft, maar dat kan een oplossing bieden dat buurtbewoners elders gaan laden en niet meer bij u voor de deur.
Ik ben bereid nogmaals te kijken of we de laadpaal kunnen verplaatsen maar dat moet wel maatschappelijk verantwoord zijn.
De kosten voor de verplaatsing zijn immers voor onze rekening en binnen afzienbare tijd (2025) wordt de gehele wijk opgeknapt.
Daarnaast plaatst marktpartij ..., eigenaar van de paal, geen laadpalen meer voor ons in de openbare ruimte.
Ik kan u dan ook niet zeggen of zij nog bereid zijn de laadpaal te verplaatsen.
Wij hebben nog steeds niet de intentie om het tweede parkeervak te reserveren voor het opladen van elektrische voertuigen.
Wij realiseren ons goed dat dit immers stuit op weerstand vanuit de omgeving terwijl dit eigenlijk wel te rechtvaardigen is gezien het verbruik van de paal en het aantal laadsessies.
Afdeling Beheer Openbare Ruimte
Beleidsmedewerker Verkeer
Wij zijn van mening dat de tweede plek niet gebruikt mag worden voor het elektrisch laden van een voertuig omdat er een besluit is voor één laadplek. Er zijn inderdaad twee laadpunten maar er is een besluit voor de laadplek in de hoek. Men wil het tweede laadpunt niet afsluiten omdat men bovenstaand argument geeft. Ook bij de politie en handhavers hebben wij al info opgevraagd maar er wordt niets terug gekoppeld. Kan de gemeente zomaar deze tweede laadplek handhaven en niet afsluiten terwijl er geen besluit op is genomen?