Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Recht op terugbetaling tickets bij annuleren concert?

In juni 2022 hebben we een 4-tal tickets besteld voor een concert van een Indiase zangeres. Deze tickets met een totale waarde van €220,- zijn via NAAM WEBSITE aangeschaft. Op 15 augustus kregen we een melding per mail dat het concert is verschoven naar een andere nader vast te stellen datum. De oorspronkelijke datum was 27 augustus en de nieuwe datum zou later ingepland woeden. Echter is het concert tot op heden niet doorgegaan zonder hiervan door NAAM WEBSITE op de hoogte gesteld te zijn geweest. Volgens de info van NAAM WEBSITE is de status nog steeds dat het concert verplaats zou gaan worden. Op basis van bovenstaande hebben we bij NAAM WEBSITE aangegeven dat we onze kosten terug willen ontvangen. NAAM WEBSITE geeft echter aan dat niet zij maar de organisator hiervoor verantwoordelijk is op basis van hun algemene voorwaarden. We heb via NAAM WEBSITE een emailadres geekregen van de organisator en deze heb ik tot 2x toe gemaild, eerst via eigen mail op 1 november 2022 waarvan ik op 2 november een bevestiging van heb gekregen. Op deze mail is er door de organisator, die in Duitsland gevestigd is, verder geen reactie geweest of terugbetaling. Via lang zoeken op Google heb ik een website kunnen achterhalen van de organisator waarop het concert nog steeds wordt aangeboden voor de eerder genoemde datum in augustus 2022. Helaas is het mij niet meer gelukt om de website weer te achterhalen via Google, ik heb het vermoedend at deze offline gehaald is. In november heb ik nog wel via de website van de organisator een bericht gestuurd via het contactformulier waarin ik wederom verzocht heb het betaalde bedrag terug te storten. Ook hier heb ik eind november een bevestiging van ontvangen dat het bericht is binnengekomen. Ook hierop is wederom door de organisator niet op gereageerd. Ik heb dit aangegeven bij NAAM WEBSITE en wederom gedeeld dat wij het betaalde geld terug willen ontvangen. NAAM WEBSITE blijft stug doorverwijzen naar een Duitse organisator waar geen contact mee te krijgen valt. Via de website wordt er per 24 november jl. verwezen naar de organisator waarbij zowel het (onbereikbare) emailadres als (onbereikbare) telefoonnummer vermeld staat. Het telefoonnummer heb ik reeds ook meerdere keren gebeld op diverse momenten maar ook hierop geen gehoor gekregen. NAAM WEBSITE schuift alle verantwoording omtrent verkoop en teruggave van betalingen van zich en verwijst pertinent door naar een (onbereikbare) organisator. Echter heeft site op hun website een regel staan waarvan ik meen dat zij voor mij het enige aanspreekpunt zijn in deze kwestie. Deze regel luidt: NAAM WEBSITE is het officiele verkooppunt voor tickets van NAAM in Rotterdam Ahoy. Ik heb meerdere keren met NAAM WEBSITE gebeld en stevige discussies gevoerd over de teruggave van het betaalde ticketgeld daar zij voor mij, als consument, het enige contact- en betaalpunt zijn en dus juridisch hiervoor ook aansprakelijk zijn. Voor mij, als consument zijnde, werken zij op eenzelfde wijze als bv. een andere site, men biedt een product aan als verkooppunt en zijn daarmee, voor mij als consument (en denk ook juridisch gezien) het enige aanspreekpunt bij conflicten en/of terugbetalingen. Ik heb, mijn inziens, een zakelijke overeenkomst gesloten met NAAM WEBSITE die rechtsgeldig is in Nederland en waaraan beide partijen zich aan hebben te houden. NAAM WEBSITE zal vast door de Duitse organisator ingeschakeld zijn voor de verkoop van de kaarten, maar ik meen dat ik hier niets mee te maken heb als consument. Mijn vraag of vragen is/zijn dan ook als volgt:
1) Wie is volgens het Nederlandse recht aansprakelijk voor terugbetaling van de betaalde tickets a €220,-?
2) Is de site aansprakelijk voor de terugbetaling?
3) Wat zijn mijn rechten?
4) Hoe dwing ik site om mijn betaling terug te storten?


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag