Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Recht op restitutie cursuskosten?

Ik volg een coaching traject/-training voor ondernemers, maar ben al vanaf dag 1 ontevreden over de kwaliteit van de training. Ongestructureerd, chaotisch, snel praten, niet altijd serieus nemen van vragen en onoverzichtelijkheid waren onderdeel van mijn ongenoegen. Daarnaast viel het zelfs medecursisten op dat hij vrij vaak om mijn mening vroeg, zonder zelf inhoudelijk te reageren op het huiswerk van mijn medecursisten.
Ik heb hier na de 4e een gesprek met de trainer over aangevraagd. Op het moment dat ik mijn probleem met de training aankaartte, werd meteen door de training gewezen naar een medecursiste. Zij zou de reden van alle onrust zijn; "autistisch, zwaar ADHD en ze beïnvloedt de dagen negatief. Als ze zou betalen is het geen probleem! Maar ik heb al een aanmaning gestuurd, ik zou haar eigenlijk uit de training moeten zetten (...)" Afijn, zij was het hele euvel. Ik heb toen direct aangegeven dat dit precies het gedrag is waar ik een probleem mee heb! Hij heeft hier zijn excuses voor aangeboden, om vervolgens meteen weer over het niet betalen door haar uit te varen.
Even later sprak hij over een andere medecursiste bij wie hij in coaching is voor zijn voeding. "Ik coach haar meer als zij mij. En de adviezen; geen koffie in de ochtend! Flauwekul, da's water met een smaakje." Wederom een houding en een manier van spreken die niet erg genuanceerd is en niet van respect en vertrouwelijkheid getuigd.
Mijn 'probleem' met de trainer is door dit gesprek niet afgenomen, maar eerder toegenomen. Ik vertrouw hem niet meer als coach. Daar komt bij dat zijn houding enorm overdonderend is. In het weekend na dit gesprek (het vond plaats op vrijdag) drong pas echt tot me door wat hij had gezegd. Hij wees zonder enige terughoudendheid meteen naar een medecursiste als schuldige aan mijn probleem met zíjn kwaliteit! Niet alleen nam hij daarmee geen verantwoordelijkheid, maar veroorzaakte hij bij mij ook een loyaliteitsdilemma. Ik moet nog het hele traject met deze dame(s) samenwerken, wetende hoe hij werkelijk naar hen kijkt! En wat zegt dat over zijn blik op mij?
Ik heb 's maandags een mail gestuurd waarin ik heb verwoord dat ik hem het echt kwalijk neem dat hij de vertrouwelijkheid zo gemakkelijk laat varen en dat ik graag zou willen stoppen met de training. In zijn reactie liet hij weten dat het ligt aan mijn 'weerstand tegen commercie', dat is volgens hem geen probleem, ik heb me er maar overheen te zetten en dat maakt hij een succes van mijn bedrijf.
Na deze reactie is mijn gevoel er niet beter op geworden! Helemaal niet nu hij vervolgens wederom de schuld voor het gebrek aan kwaliteit en overzicht in zijn training durft te wijden aan iets anders, in dit geval mijn "Aversie voor Commercie"!
Dit heb ik hem laten weten en voorgesteld met de training te stoppen, de resterende lesdagen teruggestort te krijgen en de belofte dat we deze situatie onder ons houden. Deze reactie heb ik afgelopen donderdagochtend om 05:00 verstuurd, want helaas lig ik wakker van deze situatie. Ik ben uit de app-groep verwijderd door hem en heb tot op heden geen reactie meer gehad.

Mijn vraag aan jullie, hoe reëel is het om het resterende bedrag terug te eisen en hoe sterk sta ik juridisch gezien. Enorm bedankt voor jullie reactie!
Met hartelijke groeten,

Je moet eerst de cursusaanbieder met een datum in het verleden in gebreke stellen en ook zeggen dat hij de mogelijkheid heeft gehad de gebreken, die hij heeft bevestigd, op te lossen, hetgeen niet is gebeurd waardoor verzuim is ontstaan. Dan vordert u alle cursusgelden terug. De vraag is natuurlijk wel hoe serieus uw schrijven wordt opgevat en vervolgens of u dan terug betaalt krijgt. Als u meer impact wil maken en kansen op succes vergroten kunt u een jurist inhuren, u mag mij dan direct benaderen via info@rechtinjestad.nl

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag