Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Recht op compensatie voor fouten bouwbedrijf?
Wij hebben onze raamkozijnen laten vervangen door een bouwbedrijf. Wanneer de kozijnen geleverd werden, bleken deze te groot. Het bouwbedrijf stelde voor om gaten te vergroten (door bestaande fundering aan te passen) om alsnog de ramen te kunnen plaatsen. Wij hebben dit geweigerd omdat meerdere mensen met kennis dit ten zeerste afraadden. Hierdoor moesten nieuwe kozijnen besteld worden en konden wij niet in onze woning, met een maand extra huurkosten en overlast tot gevolg.
Initieel hadden wij twee deuren met kiepstand besteld. Toen de deuren geïnstalleerd waren, bleken ze geen kiepstand te hebben. De eerste reactie van het bouwbedrijf was dat er een fout was bij de fabriek en dat er een nieuwe deur zou worden besteld. Geen verder bericht over gehad en toen wij hierover navroegen, bleek dat volgens de fabriek kiepstand niet mogelijk was voor onze deuren, en dat dit in de originele prijsopgave stond vermeld. Het bouwbedrijf heeft dit toen niet gemerkt en aan ons 3.5 maand lang verkondigd dat we deuren met kiepstand zouden krijgen.
Daarnaast was stucen van de muur inbegrepen in de prijs. We hebben gedurende het hele traject aangegeven dat wij enkel 1 kozijn gestuukt wilden hebben, en er is toen telefonisch beloofd dat er een deel van de prijs af kon.
We zijn ondertussen bijna 4 maanden verder en hebben onze klachten bij het bouwbedrijf gemeld. Zij gaan hier niet op in en komen ook terug op de belofte van het stucwerk van de prijs te halen. Er wordt van ons verwacht de volledige prijs te betalen voor een traject dat 1.5 week zou duren, waar wij nu twee deuren hebben die we niet hebben besteld en waar er teruggekomen wordt op eerder gemaakte afspraken.
Hebben wij juridisch het recht op compensatie van het bouwbedrijf?
Initieel hadden wij twee deuren met kiepstand besteld. Toen de deuren geïnstalleerd waren, bleken ze geen kiepstand te hebben. De eerste reactie van het bouwbedrijf was dat er een fout was bij de fabriek en dat er een nieuwe deur zou worden besteld. Geen verder bericht over gehad en toen wij hierover navroegen, bleek dat volgens de fabriek kiepstand niet mogelijk was voor onze deuren, en dat dit in de originele prijsopgave stond vermeld. Het bouwbedrijf heeft dit toen niet gemerkt en aan ons 3.5 maand lang verkondigd dat we deuren met kiepstand zouden krijgen.
Daarnaast was stucen van de muur inbegrepen in de prijs. We hebben gedurende het hele traject aangegeven dat wij enkel 1 kozijn gestuukt wilden hebben, en er is toen telefonisch beloofd dat er een deel van de prijs af kon.
We zijn ondertussen bijna 4 maanden verder en hebben onze klachten bij het bouwbedrijf gemeld. Zij gaan hier niet op in en komen ook terug op de belofte van het stucwerk van de prijs te halen. Er wordt van ons verwacht de volledige prijs te betalen voor een traject dat 1.5 week zou duren, waar wij nu twee deuren hebben die we niet hebben besteld en waar er teruggekomen wordt op eerder gemaakte afspraken.
Hebben wij juridisch het recht op compensatie van het bouwbedrijf?