Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Probleem met verzekeringmaatschappij

Goedendag!
Op 3 december 2019 ik heb schade veroorzaakt met mijn auto aan het elektronische bedienbare hek bij uitgang van Industripark Kleefse Waard gelegen aan Westervoortsedijk 73 te Arnhem . Na het bepalen van de hoogte van de schade met een Kleffse Waard vertegenwoordiger en het opschrijven van het schadeformulier heb ik alle documenten opgestuurd naar de verzekeringsmaatschappij FBTO om schade te vergoeden. Naar aanleiding daarvan ontving ik een e-mail met het bericht dat de FBTO deze kwestie zal regelen en ik krijg binnen 10 werkdagen antwoord. Helaas is dit niet gebeurd! Ik heb opnieuw geprobeerd contact op te nemen met de FBTO door alle documenten die nodig zijn om de door mij veroorzaakte schade te dekken, opnieuw te verzenden. Het antwoord was hetzelfde, maar het definitieve antwoord kwam niet. Na verdere pogingen om de telefonisch contact op te nemen Ik kon nog steeds niets voor elkaar krijgen omdat ik elke keer antwoordde dat dit niet de afdeling was, maar er werd mij beloofd dat de juiste persoon contact met me zou opnemen. Niemand heeft hierover echter contact met mij opgenomen. Helaas moest ik vanwege mijn persoonlijke situatie met betrekking tot de geestelijke gezondheid afzien van verdere pogingen om de verzekeringsmaatschappij bij te houden. De schade moest echter door mij worden gedekt. Hiertoe niet de financiële draagkracht hebben, aangezien de schade op dat moment EUR 6.047,62 bedroeg. Kleefse Waard wees de zaak daarom in handen van de deurwaarder. Omdat ik deze kosten ook niet aan de deurwaarder kon betalen, eindigde de zaak in een rechtbank waar de rechter oordeelde dat ik de kosten helaas moet betalen. De kosten zijn opgelopen tot ruim 8.500 euro. Omdat ik de hoogte van de in termijnen af ​​te lossen schuld niet kon bepalen, werd er een loonbeslag opgelegd over mijn netto inkomen van € 2.600 van € 1.600 per maand. Bij het zoeken naar hulp vond ik hulp bij Rijnstad . Tot dan werd mij echter 3 keer 1600 euro van mijn salaris geweigerd. Dit resulteerde in een betalingsachterstand in het huisgeld en vaste lasten en huur betaling. Dit alles resulteerde in een situatie waarin ik op 1 mei 2021 het huis waarin ik woon moet verlaten zonder een andere alternatieve plek te hebben, d.w.z. in het algemeen zal ik vanaf 1 maart dakloos worden.Opnieuw heb ik Rijnstad gevraagd dit te helpen verduidelijken met de verzekeraar. Gelukkig werkte het, de reactie van de FBTO was dat er ergens een communicatiefout moet zijn geweest tussen mij en de verzekeringsmaatschappij omdat ze van mij nooit informatie over de situatie hebben gekregen. Dit is niet waar, aangezien ik e-mailcorrespondentie heb tussen mij en FBTO. Er werd voorgesteld om de documenten opnieuw te verzenden, zodat ze hiervoor konden zorgen. Ik zou het zelf nog een keer kunnen doen, maar ik ben bang dat de verzekeringsmaatschappij alleen de schade in verband met deze situatie wil dekken, maar de paddenstoelen zijn geen FBTO-fout, Ik zou niet in zo'n moeilijke situatie verkeren als nu. Dit resulteerde in het verlies van het huis en verdere schulden. Ik zou graag snelle hulp willen vragen als het mogelijk is omdat de tijd voor mij dringt en ik heb bijna geen financiële middelen meer. Ik heb een advocaat nodig om de kosten die ik in deze zaak heb gemaakt te vergoeden, maar ook om mij op de een of andere manier te vergoeden voor de hele situatie. In mijn ogen deed ik mijn best om mezelf niet in deze situatie te bevinden. Ik hoop dat ik van uw kant positieve feedback voor mij krijg.
Ik kijk uit naar de reactie!

Met vriendelijke groet
Piotr Mateusz Dudzik

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag