Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Probleem met reparatie elektrische fiets

Ik heb een fiets gekocht op marktplaats verzekerd bij X-fietsen. 9 april heb ik een melding gemaakt dat ik was gevallen en dat de motor een vreemd geluid maakte, ook heb ik gelijk vermeld casco verzekerd te zijn. Gelijk werd er gezegd dat een monteur gaat komen, na 2 weken kwam de monteur die constateerde dat de motor kapot is en dat hij een nieuwe gaat bestellen maar ik kan gewoon blijven fietsen, geluid werd steeds meer tot de motor helemaal kapot ging.
Bellen naar X-fietsen hoe lang het duurt voordat de andere motor er is en dat zou 30 april 2021 er zijn, maar daar voor al heb ik alweer gebeld dat het lang duurt : is er geen leenfiets? Hadden ze niet maar 30 april halen ze mijn fiets en brengen ze een leenfiets. De leenfiets bleek zonder goede remmen te zijn, dus een lang verhaal kort te maken. Heb ik dit vermeld en eiste mijn fiets dat het snel gemaakt moest worden , ze hebben besloten om een monteur te laten komen om de remmen van de leenfiets te bekijken maar op dezelfde dag, nadat ze een afspraak hebben gemaakt werd ik gebeld mijn fiets is klaar, ik was in zevende hemel, moest alweer 1 week wachten tot de fiets geleverd kan worden.
Ik ging testen niks aan de hand, de medewerker gaf me een werkbon waarop staat nieuwe motor €180.
De volgende dag ging ik fietsen bleek dat de motor een schuur geluid maakte, toen ik een klacht wilde indienen gaven ze aan een monteur te laten komen, 1 week later komt een monteur die constateerde dat het een kapotte motor is, hij gaat alweer bestellen.
Nadat ik de verzekering heb gebeld die zegt tegen me: wij weten van niks u moest een schade formulier invullen, ik dacht huh? Waar ben ik in beland hier, door wie wordt ik in de maling genomen ? Alweer een lange klacht ingediend bij X- fietsen, geen reactie. Ik wilde weten waarom ik als klant zo behandeld wordt? Welke belang hebben zij om mij steeds (zogenaamd te helpen) terwijl geen enkele schade formulier was ingevuld.

Enige wat ik wil weten wat ik hiertegen kan doen , de klantenservice konden niet anders dan toegeven dat het een gereviseerde motor is niet een nieuwe, ik ben verbijsterd ik snap er niks van.

Ik wil wel weten wat ik juridisch er tegen kan doen.

Graag een reactie

Met vriendelijke groet

Op een zeker moment heeft u wettelijk wel het recht uw vertrouwen op te zeggen in de handelswijze van de verkoper vanwege vruchteloze herstelpogingen. Ik denk eigenlijk dat dit nog niet aan de hand is , u zou wel een uiterlijke termijn kunnen eisen waarop de fiets in orde is gemaakt ( kosteloos)

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag