Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Prijsaanpassing offerte 2,5 maand na akkoord wegens rekenfout?
Wij hebben op 3 juni een offerte ontvangen voor een badkamermeubel met sanitair en een dubbele houten taatsdeur.
4 juni hebben wij per mail gereageerd dat we akkoord zijn met de offerte op een paar kleine aanpassingen na.
7 juni hebben wij de bijbehorende factuur ontvangen met het verzoek om 50% aan te betalen. Op 8 juni hebben wij dit, een bedrag van € 2622,- aan hen overgemaakt. Eind augustus zou de bezorging plaatsvinden.
Op 15 augustus krijg ik een mail dat ze een fout hebben gemaakt in de offerte en dat ze € 650 in plaats van € 1650 per deur gerekend hebben. Of we dus € 2000 willen bijbetalen of afzien van de levering. Deze prijs was nog zonder behandeling van de deuren, die zou dan voor hun rekening komen.
Wij hebben nog voorgesteld om het verschil samen te delen, maar hier gaan zij niet mee akkoord en leggen het probleem nu bij ons neer.
Kunnen zij inderdaad zo onder deze overeenkomst uit?
4 juni hebben wij per mail gereageerd dat we akkoord zijn met de offerte op een paar kleine aanpassingen na.
7 juni hebben wij de bijbehorende factuur ontvangen met het verzoek om 50% aan te betalen. Op 8 juni hebben wij dit, een bedrag van € 2622,- aan hen overgemaakt. Eind augustus zou de bezorging plaatsvinden.
Op 15 augustus krijg ik een mail dat ze een fout hebben gemaakt in de offerte en dat ze € 650 in plaats van € 1650 per deur gerekend hebben. Of we dus € 2000 willen bijbetalen of afzien van de levering. Deze prijs was nog zonder behandeling van de deuren, die zou dan voor hun rekening komen.
Wij hebben nog voorgesteld om het verschil samen te delen, maar hier gaan zij niet mee akkoord en leggen het probleem nu bij ons neer.
Kunnen zij inderdaad zo onder deze overeenkomst uit?