Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Permanente make up (pmu) met gebrek
Goedemiddag,
heb je een overeenkomst ondertekend? Wat staat daarin over klachten, ontevredenheid, terugbetalingen? Heb je de algemene voorwaarden doorgenomen?
Als de kliniek is aangesloten bij de Geschillencommissie, kan je daar een klacht indienen. Hierbij een soortgelijke zaak: https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/permanente-make-up-wenkbrauwen-en-eyeliner-onjuist-aangebracht-consument-heeft-geen-vertrouwen-meer-in-ondernemer-consument-krijgt-een-financiele-vergoeding/
Ook de Consumentenbond kan helpen, je kan eerst je klacht indienen via het Klachtenkompas, daarna eventueel nog een brief sturen (op hun website staan voorbeeldbrieven) en je kan telefonisch contact opnemen voor verdere juridische hulp. Een lidmaatschap is voor 7 dagen gratis te proberen en er is geen wachttijd voor nieuwe leden, zie https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/klacht-dienstverlener?icmp=juridischadvies_home_tekstlink_keuzehulpklachtdienst
Als dit allemaal niet helpt kan je het best een advocaat gespecialiseerd in contractenrecht contacteren, mogelijk is een brief van de advocaat genoeg voor volledige vergoeding en zo niet kan hij of zij een procedure opstarten. Dat kost geld maar je advocaat kan een proceskostenveroordeling vragen, als jij in het gelijk wordt gesteld door de rechter kan de rechter dan bepalen dat de wederpartij je advocaatkosten betaalt. Dit is alleen aan te raden als je advocaat aangeeft dat de kans groot is dat jullie gelijk krijgen.
Met vriendelijke groet,
Jolien