Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Pensioenafdracht terugbetalen?

Ik kreeg onderstaande mail van mijn vorige werkgever waar ik 9 maanden geleden uit dienst ben gegaan (een aantal woorden weggehaald ivm privacy van mezelf en bedrijf):

"Zoals je weet zijn er problemen geweest binnen het salarispakket van ....... Wij hebben er om deze reden voor gekozen het salarispakket weer uit te besteden aan een externe partij. Vanaf januari 2021 is er daarom opnieuw een controle gedaan op de salarissen en zijn hier (soms grote) verschillen in terug te zien. Dit betreuren wij.

De verschillen zijn ontstaan doordat ......... in het systeem te weinig berekende voor pensioenafdracht, hierdoor heb je teveel netto loon ontvangen en is er minder afdracht loonheffing betaald. Wij zullen hierop een correctie moeten doorvoeren. In jouw geval betekent dit dat je helaas een bedrag van ....... terug moeten betalen"

Ben ik wettelijk verplicht dit bedrag alsnog aan hen te betalen terwijl ik niet meer in dienst ben?

Indien u te weinig financiƫle verplichtingen hebt voldaan, zult u die in beginsel moeten voldoen. Ik neem niet aan dat sprake is van verjaring. De werkgever zal echter gespecificeerd en onderbouwd inzichtelijk moeten maken om welk bedrag het gaat en waarop dat (precies) betrekking heeft.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag