Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Pakket retour gestuurd via PostNL?

We hebben via een postorder bedrijf kleding besteld (totale kosten 66 euro) maar deze voldeed niet aan de verwachtingen; leek totaal niet op wat er op de foto stond afgebeeld.
Deze kleding hebben we terug in de verpakking gestopt en retour gestuurd (track & trace) naar China via PostNL (kosten 24 Euro)
Nu krijgen we een incassobureau op ons dak met een bedrag van ruim 106 euro omdat het pakket niet is betaald en retour gestuurd.
Ik heb een bewijs bon van PostNL dat we het retour hebben gestuurd en ben daar mee naar PostNL gegaan.
Deze hebben onderzoek gedaan en zijn tot de conclusie gekomen dat het pakket kwijt is.
Ze bieden hun excuus aan en daar is het klaar mee.
Ik ben het pakket nu kwijt, moet het pakket betalen inclusief incasso kosten en heb PostNL 24 euro betaald voor diensten die ze niet geleverd hebben.
Wat moet ik hiermee?
Ik wil de kleding en incasso niet betalen want ik heb alles netjes retour gestuurd en heb daar bewijs van.
Men zegt dat ik moet omdat het niet verzekerd was.
Waarvoor betaal ik PostNL dan 24 euro?
Hoor graag van u!

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag