Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Oven kapot na twee maanden

Ik heb bij een winkel een oven gekocht heb twee jaar garantie maar hij gaat na twee maanden kapot. Ik kreeg een nieuwe maar ook die gaat na drie en halve maand ook kapot dus ik wil geen nieuwe meer maar kan mijn geld niet terug krijgen. Zij zeggen
dat is ons beleid. Ik kan alleen een tegoed bon krijgen moet ik hier genoegen mee nemen ?? Graag een antwoord wat te doen.

dank,

U hoeft niet eindeloos te accepteren dat u een vervangend artikel krijgt terwijl die ook weer een gebrek vertoont binnen zes maanden. Dan zegt de wet dat u mag ontbinden. Dat betekent dat de oven naar de verkoper terug moet en deze uw de aankoopprijs terug betaald. Dit overigens kosteloos. Om de ontbinding kracht bij te zetten moet u het vertrouwen opzeggen in het product.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag