Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Opzegging abonnement bij prijsverhoging?
Goedemorgen,
Uit uw verhaal is het niet op te maken dat u een overeenkomst bent aangegaan als particulier (consument) of als een ondernemer. In sommige gevallen is het ook van belang om te weten om wat voor contract het gaat (dus wat voor dienst de wederpartij verleent). De algemene regel is dat u gebonden bent aan het contract voor de duur waarvoor u het hebt afgesloten. Het is echter afhankelijk van de inhoud van de overeenkomst en eventuele algemene voorwaarden, om te beoordelen of u vroegtijdig/tussentijds van de overeenkomst af kunt komen, indien een prijsverhoging wordt doorgevoerd. Meestal is hierover een bepaling opgenomen in de algemene voorwaarden.
In geval van een overeenkomst tussen een consument en ondernemer, zijn de regels over opzegging voor u soepeler dan in geval van ondernemer vs ondernemer. In het eerste geval dient de ondernemer zich immers te houden aan een aantal regels omtrent informatieverschaffing over prijswijzigingen. Het kan overigens geen kwaad om aan de firma de vraag te stellen waarop de prijswijziging is gebaseerd, indien dat niet duidelijk is. Indien u uw dossier wilt bespreken, neem gerust vrijblijvend contact op.
Mvg,
Silvienne Leito
FerLei Legal
06-49175526