Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Opzegging abonnement basic fit wordt niet geaccepteerd

Ik heb vorig jaar november een abonnement afgesloten bij basic fit om onbeperkt te sporten. Door de coronamaatregelen, was het alleen mogelijk om een tijdslot uit te kiezen, en ik kon eigenlijk alleen maar midden in de nacht terecht. Hierom wilde ik mijn abonnement stop zetten, omdat ik niet meer onbeperkt kon sporten. De sportschool kan zich dus niet meer aan het contract houden. Ik moest van basic fit nog doorbetalen tot november 2021, maar ik heb wat opgezocht en volgens mij sta ik in mijn recht. Ik heb sinds mei niet meer betaald en basic fit dreigt nu met incassobureaus.

Mijn vraag is, sta ik in mijn recht?

Het is belangrijk om in contact te blijven met basic-fit of eventueel het incassobureau.

In dergelijke gevallen is het belangrijk uw kant van het verhaal duidelijk te verwoorden. Bij de vraag of u voldoende redenen had om betaling op te mogen schorten/de overeenkomst kan ontbinden, hangt het altijd af van alle omstandigheden van het geval. In de gevallen waarin de sportschool dicht was, was het een duidelijke zaak. Maar als u door het gebruik van een tijdslot niet op een normale tijd/manier gebruik zou kunnen maken van de faciliteiten heeft u mogelijk een goed argument. Het is dan wel belangrijk om dit te onderbouwen. Een incassobureau mag niet zomaar doorgaan met de procedure als de vordering betwist wordt, ze moeten dat eerst beoordelen.

U kunt vrijblijvend contact met mij opnemen als u nog vragen heeft of juridische bijstand wenst.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag