Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Op 19 augustus 2013 heb ik een aanbetaling gedaan voor een auto. Er moest nog iets gerepareerd worden aan de auto dus ik kon hem niet meteen meenemen. De auto zou de week erop klaar zijn. We zijn nu 3 weken verder en ik heb nog steeds geen auto. Wanneer ik met de garage bel is er steeds iets anders aan de hand waardoor de auto niet klaar is. Onderdelen die moeten worden besteld, verkeerde diagnose van het probleem, monteurs die op vakantie zijn. Toen ik de laatste keer had gebeld vroeg ik om mijn aanbetaling terug omdat ik het wachten beu was en er geen vertrouwen meer in heb dat ze een goed product kunnen leveren. Dit was volgens de eigenaar onmogelijk omdat ze al kosten hebben gemaakt. Sta ik in mijn recht als ik mijn geld terug eis? Zo ja, hoe kan ik dit duidelijk maken aan de garage eigenaar?

U heeft met de garage afgesproken dat de auto na ongeveer een week geleverd zou worden.
Als de garage nu een verkeerde inschatting heeft gemaakt van het probleem waardoor de reparatie langer gaat duren, hoeft u daar niet de dupe van te zijn.
De garage is hier de professionele partij en u mag verwachten dat ze een juiste inschatting maken.
Om de koopovereenkomst te ontbinden, adviseer ik u de garage eerst schriftelijk aan te manen om de reparatie alsnog binnen een redelijke termijn uit te voeren en de auto te leveren.
Als aan dit verzoek geen gehoor wordt gegeven, kunt u de overeenkomst ontbinden en uw aanbetaling terugvorderen, ondanks dat de garage al kosten heeft gemaakt.

Op onderstaande site vindt u een voorbeeldbrief bij overschrijding levertijd:
http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/voorbeeldbrieven/

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag