Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Op 1 mei 2009 hebben wij een Plasma televisie gekocht met 24 maanden garantie (dus t/m 30 april 2011) t.w.v. € 825,-
Sinds van de week springt deze televisie bij het aanzetten in de stand-by modus en wij krijgen de tv dan niet meer ingeschakeld.
Nu heb ik contact opgenomen met de verkoper en deze geeft aan dat de televisie gerepareerd kan worden echter wordt een deel van de reparatiekosten in rekening gebracht.
De verkoper geeft echter op de website aan dat een televisie t.w.v. dit bedrag een normale gebruiksduur heeft van 5 jaar.
Volgens het consumentenkooprecht zou het hier echter om een ondeugdelijk product gaan aangezien dit geen normale slijtage is.

Ben ik verplicht om deze bijdrage te betalen of kan ik dit weigeren en alle kosten op de verkoper verhalen?

Met vriendelijke groet,

Geachte vraagsteller,

Mijns inziens heeft U het bij het rechte eind. Een televisie die een normale gebruiksduur heeft van 5 jaren (wat ik persoonlijk al erg weinig vindt) en het na 2 jaren al begeeft voldoet niet aan de verwachtingen die U als consument van het product mocht verwachten.

Het lijkt mij over te komen dat de verkoper dit ook in de gaten heeft, omdat hij U "een deel" van de reparatiekosten in rekening wenst te brengen.

U hebt recht op reparatie van de televisie, zonder kosten, ondanks het feit dat de contractuele overeengekomen garantie is verstreken. De verkoper op zijn beurt kan het weer verhalen op de fabrikant, maar daar heeft U als verkoper niets mee van doen.

Met vriendelijke groet,

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Geachte heer Wassink,

Vriendelijk dank voor uw snelle reactie.

Ik ga nogmaals contact opnemen met de verkopende partij en uw reactie melden.

Met vriendelijke groet.



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag