Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Ontslagvergoeding bij ontslag nemen?
Momenteel zit ik 8,5 jaar bij deze bedrijf en begon in de klantenservice afdeling. In april 2022 besloot ik over te stappen naar de logistics afdeling. Na 2 maanden in mijn nieuwe functie ging een collega met zwangerschapsverlof en het bedrijf zorgde niet voor een vervanging. Tijdens het leren van mijn baan moest ik taken oppakken om het werk van mijn collega over te nemen. Voor ongeveer 4 en 5 maanden werkte ik constant 50 tot 60 uur om te proberen de e-mails onder controle te houden.
In november 2022 vertelde ik HR en manager over hoge bloeddruk door werkstress en heb hierna ook e-mails verstuurd om vragen voor hulp zonder oplossingen. In februari 2023 heb ik de voorjaarsvakantie genomen en ik heb mijn manager geïnformeerd dat ik twee weken nodig had om te ontspannen voor mindfulness. Op de ochtend van de 3e dag van de vakantie stuurde de manager mij een Whatsapp om te vragen of ik in de tweede week van de vakantie rapportages kon draaien. Omdat ik zat met zoveel druk in mijn hoofd en stress heb ik ja gezegd.
In maart 2023 heb ik een beoordelingsgesprek gehad. De manager las mijn verhogingsbrief en maakte een opmerking over mijn salaris, ik vroeg gekscherend, “wat? Is het te hoog”, antwoordde ze “ja”. Toen merkte ze op dat HR een fout had gemaakt met de brief en het was op 40 uur gebaseerd in plaats van 36 uur. Ze zei dat ze zou vragen om een aanpassing en dat ik de aangepaste brief zou ontvangen - die heb ik nooit ontvangen.
In april 2023 kreeg ik een meeting met HR en mijn manager, in de meeting was ik verteld dat de structuur van de afdeling zou veranderen en dat ik terug naar de klantenservice afdeling moest. Hun redenering is dat mijn vaardigheden bij klanten liggen. Ik was niet gevraagd of ik dit wil het is dat ik het moet accepteren. Ik vroeg waarom mijn collega die in september 2022 was begonnen op de afdeling logistics mag blijven. Het antwoord was dat zij eigenlijk het werk van deze afdeling doet.
Op dat moment verliet ik de vergadering en meldde me ziek met een burn-out door werk stress.
Ik vind het oneerlijk hoe ik ben behandeld, ik zat lekker in mijn vel in dit bedrijf, maar nu wil ik ontslag nemen maar ik wil weten of ik recht op een ontslagvergoeding heb terwijl ik zelf ontslag wil nemen. Als dit niet was gebeurd was er geen sprake van ontslag nemen.
Ik ben 6 weken ziek gemeld en niemand van directie of HR heeft met mij contact opgenomen om te vragen hoe het gaat. Dit bedrijf heeft ook een kantoor in Hongarije en ik heb gezien in onze vakantie app dat twee mensen vanuit Hongarije zijn aangenomen om de klantenservice kant van de logistics werk te doen. Hier was ik wel van op de hoogte maar niet dat ik uit de logistics afdeling moest.
In november 2022 vertelde ik HR en manager over hoge bloeddruk door werkstress en heb hierna ook e-mails verstuurd om vragen voor hulp zonder oplossingen. In februari 2023 heb ik de voorjaarsvakantie genomen en ik heb mijn manager geïnformeerd dat ik twee weken nodig had om te ontspannen voor mindfulness. Op de ochtend van de 3e dag van de vakantie stuurde de manager mij een Whatsapp om te vragen of ik in de tweede week van de vakantie rapportages kon draaien. Omdat ik zat met zoveel druk in mijn hoofd en stress heb ik ja gezegd.
In maart 2023 heb ik een beoordelingsgesprek gehad. De manager las mijn verhogingsbrief en maakte een opmerking over mijn salaris, ik vroeg gekscherend, “wat? Is het te hoog”, antwoordde ze “ja”. Toen merkte ze op dat HR een fout had gemaakt met de brief en het was op 40 uur gebaseerd in plaats van 36 uur. Ze zei dat ze zou vragen om een aanpassing en dat ik de aangepaste brief zou ontvangen - die heb ik nooit ontvangen.
In april 2023 kreeg ik een meeting met HR en mijn manager, in de meeting was ik verteld dat de structuur van de afdeling zou veranderen en dat ik terug naar de klantenservice afdeling moest. Hun redenering is dat mijn vaardigheden bij klanten liggen. Ik was niet gevraagd of ik dit wil het is dat ik het moet accepteren. Ik vroeg waarom mijn collega die in september 2022 was begonnen op de afdeling logistics mag blijven. Het antwoord was dat zij eigenlijk het werk van deze afdeling doet.
Op dat moment verliet ik de vergadering en meldde me ziek met een burn-out door werk stress.
Ik vind het oneerlijk hoe ik ben behandeld, ik zat lekker in mijn vel in dit bedrijf, maar nu wil ik ontslag nemen maar ik wil weten of ik recht op een ontslagvergoeding heb terwijl ik zelf ontslag wil nemen. Als dit niet was gebeurd was er geen sprake van ontslag nemen.
Ik ben 6 weken ziek gemeld en niemand van directie of HR heeft met mij contact opgenomen om te vragen hoe het gaat. Dit bedrijf heeft ook een kantoor in Hongarije en ik heb gezien in onze vakantie app dat twee mensen vanuit Hongarije zijn aangenomen om de klantenservice kant van de logistics werk te doen. Hier was ik wel van op de hoogte maar niet dat ik uit de logistics afdeling moest.