Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Onterechte schadeclaim car sharing service?

Ik heb een schadeclaim ontvangen van een car sharing bedrijf vanwege schade aan een auto die is gemeld na mijn huurperiode. De auto’s van dit bedrijf staan verspreid over de stad op straat en via een app kan je de auto huren en ontgrendelen (meestal voor korte ritjes van ~10 min).
Bij teruggave van de huurauto is door het bedrijf schade vastgesteld, maar dit was pas uren nadat ik de auto geparkeerd had en de huur stop had gezet. De auto heeft al die tijd geparkeerd gestaan in een drukke stad zonder dat ik er als huurder verantwoordelijk voor kon zijn.
Het bedrijf stelt mij verantwoordelijk voor de schade, omdat ik voorafgaand aan mijn huurperiode geen schade heb gemeld. Ik heb voorafgaand aan de car sharing geen foto's en filmpjes gemaakt vanuit elke hoek van de auto, omdat dit het hele voordeel en gemak wegneemt van 'gewoon instappen en wegrijden', wat het juist voor mij zo prettig maakt om de car sharing voor deze korte ritjes te gebruiken.
Ik ben hiertegen in bezwaar gegaan, maar het bedrijf zet de financiële claim voort. Ik ben niet bereid te betalen voor schade waarvoor ik niet verantwoordelijk ben. Wat kan ik doen?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag