Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Onterechte incassokosten

Als klant van Energie Direct maak ik gebruik van de Regelneef-app. Omdat er verwacht werd dat ik een flink bedrag terug zal krijgen (kachel uit; 28 maart loopt contract af), kreeg ik het advies om het termijnbedrag te verlagen naar €0. Na dit gedaan te hebben, werd er eind januari toch €86 van mijn rekening afgeschreven. Dit heb ik gestorneerd. Daarna kreeg ik dreigbrieven. Toen ik belde konden ze niet in het systeem en zou ik teruggebeld worden. Dit netjes afwachtende, worden er opeens incassokosten in rekening gebracht, terwijl ik helemaal niet teruggebeld ben! Ik heb zwart op wit een mail waar staat dat het nieuwe termijnbedrag van €0 op 15 januari ingaat. Als ik nu in de app kijk, krijg ik nog steeds het advies om het termijnbedrag van €0 niet te veranderen.
Bij chatservice kreeg ik zaterdag te horen dat wat in die mail staat niet waar is en dat het pas met de jaarnota pas wordt hersteld en dat ik evengoed de incassokosten moet betalen. Een andere medewerker zegt dat het bedrag dat eind januari af is geschreven nog van 1 januari zou zijn en dat ik daarom toch nog dit termijnbedrag plus incassokosten moet betalen.
Er wordt gedreigd dat als ik niet binnen 3 dagen betaal, er nog veel meer incassokosten bij komen. Vandaag heb ik gebeld; ik werd doorverbonden en kort daarna werd de verbinding beëindigd. Toen ik opnieuw belde, kreeg ik een half uur muziek te horen en toen moest ik zelf onverwachts ophangen, omdat ik een belangrijk telefoontje van Univé op mijn andere telefoon kreeg. Op mails wordt niet gereageerd. Soms komt er een bericht terug dat getinte aan zou zijn gekomen. Afgelopen zaterdag gebeurde dit niet.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag