Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Onterechte factuur

1 mnd en 10 dagen heb ik energie(gas en electra) afgenomen van Kernion, daarna zijn ze gestopt met levering en hebben ze mij naar Energyhouse gezet(per 1 jan.2022). Ze hebben mij de kosten gemaild met afrekening van de 1mnd en 10 dagen en bovendien een voorschot in rekening gebracht voor jan. 2022(331 Euro). Ik heb ze geantwoord, dat ik per 1 januari energie heb afgenomen van Energyhouse, dus geen contract meer heb met Kernion voor de maand januari en dat ik Energyhouse al betaald heb voor januari .

Ze hebben ook gemeld dat mail een herinnering was en ik 14 dagen heb om te betalen en er anders incassokosten zijn. Daarom heb ik ze ook gevraagd om datum en exacte tijd van versturen van de eerste mail omdat ik deze eerste mail niet ontvangen heb(tel. zijn ze niet te bereiken). Ook overzicht van uitlezing van de slimme meter heb ik niet gekregen tbv de eindafrekening tot 31 december.
Ik heb het gevoel dat ze ter kwader trouw zijn mede omdat ik nog geen antwoord heb ontvangen van mijn laatste mail.
Wat te doen als ik geen reactie krijg en wel incassokosten worden gerekend:
Ik was van plan evt. energiekosten tot 31 december te betalen en aangetekende brief te versturen waarom ik geen voorschot betaal voor januari.
Is dit juist of kunnen ze zonder toelichting gaan dreigen met gerechtelijke procedures etc.
Bij voorbaat dank voor Uw reactie

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag