Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Ontbinding koop bij storing auto?

Eind juli Chevrolet Matiz gekocht €1250,-. Eerst telefonisch informatie gevraagd, bij bezichtiging weer. Ik heb dhr. G. uitgelegd dat ik (57 jaar) alleen ben, teleurgesteld ben in occasions, geen stress moet hebben, een auto en de verkoper moet kunnen vertrouwen. Hij stelde me gerust, zou de auto helemaal in orde maken en was er wat, dan kon ik altijd terecht. Hij vertelde me dat hij gaat stoppen met zijn bedrijf maar het verhuurt aan zijn werknemers.
Auto opgehaald maar direct ging er een oranje storingslampje branden. Ik heb de garage gebeld en als ik in de buurt was (40 minuten rijden) kon ik langs komen. Speciaal naar Lochem gereden. Gezegd dat de motor niet lekker loopt, of hij af wil slaan. Het bleek de egr-klep te zijn. Hij heeft het schoongemaakt/afgesteld. Dhr. G. was op vakantie dus hij mocht niet besluiten er een nieuwe in te zetten.
Zelfde storingslampje ging weer branden, stotterde erger, motor slaat zelfs af.
Heb een e-mail gestuurd (wilde het vast hebben liggen). Dhr. G. belde: of ik het wilde proberen met Euro98. Ik zei hem dat dat even kan duren want rijd niet veel, heb de tank net vol. Eerst was het lampje uit en gestotter weg, vanaf de tweede rit werd het erger, lampje continue aan. Ik moest meer en langer rijden door familieproblemen en kon deze stress er niet bij hebben. Ik heb een e-mail gestuurd, verzocht per e-mail te reageren: lampje brandt continue, motor slaat af, zelfs tijdens rijden, motor start niet gelijk na bijv. boodschappen doen. Geen reactie. Nog een e-mail. Geen reactie. Nagekeken hoe ik dit juridisch aan moet pakken dus heb brief aangetekend én per post gestuurd en daarin de gang van zaken benoemd, nogmaals uitgelegd dat ik er geen stress bij mag hebben, dat ik binnen (ik meen me te herinneren) twee weken een antwoord wil per e-mail of per post, stelde hem in de gelegenheid het te repareren. Hij belde!! Legde uit dat hij van de ladder was gevallen, dat ik toch wist dat hij het bedrijf over zou doen. Ja, maar ik wist niet wanneer, hij had me ook geen gegevens gegeven. Hij wilde het repareren want was weer in staat af en toe te werken. Ik stelde die volgende week voor, hij wilde nog een week opschuiven. Vroeg hem of hij dit alles per e-mail wil bevestigen. Hij deed moeilijk maar zou het doen. Niets ontvangen. Woensdag 7 december startte ik om naar Lochem te rijden. Storingslampje ging niet branden en merkte het gelijk: de motor liep regelmatig en het geluid was anders. Twijfelde nog of ik dat eind zal rijden, geen ruim inkomen. Maar ik dacht dat het wel weer zal gaan storen als de motor warm was. Niets. Ondanks Euro95 (want die duurdere benzine hielp niet). Dhr. G. dit verteld. Hij heeft het uitgelezen en bougiekabel vervangen. Ik heb begrip getoond voor zijn ongeluk en hem bedankt dat hij toch wilde helpen. Heb hem kort verteld over mijn stress. Ik ben eerst naar Zutphen gereden, 15 minuten, een boodschap gedaan en het lampje ging weer branden. Ik heb een e-mail naar de garage gestuurd met het verzoek dit door te sturen aan dhr. G. Weer expliciet met het verzoek te reageren per post of e-mail. Hij belde. Vroeg hoe het met me gaat. Ik zeg "niet goed". Dan weet ik het vervolg niet meer precies. Ik heb hem gevraagd te stoppen, ik kan geen gesprek voeren, hij gaat maar door, hij weigert per schrijven te reageren, ik zeg dat ik complex-ptss heb en dit absoluut niet aankan. Ik huil. Het is een zeer onaangenaam, traumatiserend gesprek. Ik durf nu geen e-mail meer te checken, ik ben drie dagen dieper aan het dissociëren gegaan, wil in die toestand ook niet meer leven, moet hulplijnen bellen. Als ik denk aan contact raak ik in paniek.
Heb gedacht met hulp van advocaat duidelijk te maken dat zijn gedrag zeer beschadigend is, maar ik wil er zo snel mogelijk van af. Ik wil de koop ontbinden. Hoe verwoord ik dat netjes en zakelijk? En zonder persoonlijk contact! Hij maakt het iedere keer persoonlijk, is zeer amicaal.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag