Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Ontbinding contract dakdekkersbedrijf?

Ik ben in zee gegaan met een dakdekkersbedrijf (deze hebben voor mijn dak en dat van mijn 2 dochters offertes gemaakt voor dakrenovatie en zonnepanelen. Hiervoor heb ik een contract getekend - STOM STOM STOM!). Ik ben de contactpersoon en regel alles, ook voor mijn dochters.
Vanaf dag 1 gaan dingen fout. Eerste afspraak kwamen ze niet opdagen. Deze datum had ik telefonisch van hun personeel doorgekregen. Stond zogenaamd niet in hun agenda, maar ik heb deze datum natuurlijk niet zelf verzonnen. Ergens in dat bedrijf is dat fout gegaan. Ik heb hen meteen schriftelijk in gebreke gesteld en een 2e kans gegeven. Deze 2e kans hebben ze danig verpest. Het eerste dak bij mijn dochter: de pannen lagen scheef, de -verroeste- spijkers hebben ze door het dak heen geslagen waardoor in 2 kamers het behang kapot is gegaan, twee dagen na het leggen van het dak ging de koolmonoxidemeter bij mijn dochter af. Wat bleek, ze hadden aan de afvoerpijp gezeten (getrokken) en deze was 10 cm los getrokken. HOOGSTWAARSCHIJNLIJK hebben zij hiervoor geen erkend bedrijf ingeschakeld (het zijn allemaal klusjesmannetjes, en in mijn ogen zeker geen vaklui). Ik heb nachtmerries over wat er met het gezin van mijn dochter had kunnen gebeuren als er geen CO2 melder had gehangen!
Het bedrijf heeft alles 'netjes'' hersteld. De buis is gewoon teruggeduwd (moet officieel gesealed en doorgemeten worden, is niet gebeurd), de pannen wat rechter gelegd en de spijkers aan de binnenkant afgeknipt (behang is nog steeds kapot natuurlijk). Ik heb hen toen geschreven dat ze te veel fout deden en niet meer hoefden te komen. Ik kreeg het bericht dat ik dan annuleringskosten moest betalen. Daarna kwamen nog wat fouten aan het licht. Ze hebben in de dakrand gestaan waardoor er nu een lekkage van de dakgoot is. Ook het bevestigen van de steigers met touwtjes aan de regenpijp (moet officieel gezekerd worden aan de muur) was fout en het dus niet laten komen van een erkend bedrijf voor de buis van de ketel is ook fout. Na melding aan het bedrijf dat de maat echt vol is, zeggen ze dat ik het reeds bestelde materiaal maar moet betalen en dán willen ze pas annuleren. Ze blijven me om de oren slaan. Ondertussen heb ik ook nog een foutieve factuur gehad, die wel weer gerectificeerd is, en heb ik al 3 x vrij genomen voor afspraken die vanuit hen verschoven werden. Ook heeft een opzichter uit zichzelf een andere kleur dakpannen besteld, et cetera. Alle fouten zijn wel 'rechtgezet' en het bedrijf zegt welwillend te zijn om de klus te klaren, maar het vertrouwen is compleet geschaad. Ik heb heel veel stress hierover en kan dit niet meer alleen oplossen. Ik wil met name weten of ik van ze af kan omdat ze zo onvoorzichtig zijn geweest met die buis van de verwarmingsketel. Hebben zij de wet overschreden? Kan ik aangifte doen over het in gevaar brengen van een gezin? Ben ik verplicht die annuleringskosten te betalen, of die materiaalkosten? (p.s. ze hebben wel toegegeven dat er fouten gemaakt zijn en ze vinden het 'jammer' dat dat met de Co2 is voorgevallen) . Hoe nonchalant kun je zijn. Momenteel wil ik even niet meer op e-mails van het bedrijf reageren. (P.S. ik weet dat er tegen het bedrijf al minimaal 1 rechtszaak loopt) . Kunt u mij alstublieft vertellen wat mijn rechten zijn en of ik van ze af kan komen. Ik ben ten einde raad.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag