Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Ontbinden offerte/uitvoering dienst
Op 17-02-2023: hebben wij een adviseur voor isolatie over de vloer gehad voor isoleren van vloer en dak. Dit willen zij uitvoeren met een foam op waterbasis.
Nu hebben wij begrepen dat dit niet goed voor de gezondheid blijkt te zijn en willen wij afzien van de dienst.
(Mijn vrouw heeft longklachten, dit speelt ook mee).
Via de app kreeg ik een app of ik akkoord wilde geven. Dit heb ik toen gedaan omdat het op dat moment nog goed voelde. Dit was op 20-02-2023.
Op 21-02-2023 is een afspraak ingepland voor 03-03-2023.
Op 27-02-2023 heb ik telefonisch contact gehad met het bedrijf en adviseur over het annuleren van de opdracht. Tevens een app bericht gestuurd naar adviseur met annulering.
Ik was ervan overtuigd dat het afgehandeld zou worden en kosteloos geannuleerd zou worden. Aangezien ik binnen twee weken annuleer. Dus vroeg ik om een bevestiging van annuleren van het bedrijf.
Vandaag 28-02-2023 heb ik een mail gestuurd met nogmaals het verzoek om te annuleren.
Deze heb ik tot op heden nog niet ontvangen. Vandaag kreeg ik een belletje dat zij kosten willen verhalen aan ons.
Ik heb geen factuur van het betreffende bedrijf ontvangen. Ik heb alleen een bon/offerte ontvangen. Totale kosten zouden zijn: €4000.
Vandaag de telefoon sprak men over 25% hiervan te betalen. €1000. Dit zou volgens de adviseur kostendekkend zijn.
Mijn vraag is, wat zijn mijn rechten als consument? Ik was overtuigd van 14 dagen herroepingerecht. Is kosteloos annuleren wel of geen optie. Aangezien ik 6 dagen na inplannen van de afspraak wil afzien.
Nu hebben wij begrepen dat dit niet goed voor de gezondheid blijkt te zijn en willen wij afzien van de dienst.
(Mijn vrouw heeft longklachten, dit speelt ook mee).
Via de app kreeg ik een app of ik akkoord wilde geven. Dit heb ik toen gedaan omdat het op dat moment nog goed voelde. Dit was op 20-02-2023.
Op 21-02-2023 is een afspraak ingepland voor 03-03-2023.
Op 27-02-2023 heb ik telefonisch contact gehad met het bedrijf en adviseur over het annuleren van de opdracht. Tevens een app bericht gestuurd naar adviseur met annulering.
Ik was ervan overtuigd dat het afgehandeld zou worden en kosteloos geannuleerd zou worden. Aangezien ik binnen twee weken annuleer. Dus vroeg ik om een bevestiging van annuleren van het bedrijf.
Vandaag 28-02-2023 heb ik een mail gestuurd met nogmaals het verzoek om te annuleren.
Deze heb ik tot op heden nog niet ontvangen. Vandaag kreeg ik een belletje dat zij kosten willen verhalen aan ons.
Ik heb geen factuur van het betreffende bedrijf ontvangen. Ik heb alleen een bon/offerte ontvangen. Totale kosten zouden zijn: €4000.
Vandaag de telefoon sprak men over 25% hiervan te betalen. €1000. Dit zou volgens de adviseur kostendekkend zijn.
Mijn vraag is, wat zijn mijn rechten als consument? Ik was overtuigd van 14 dagen herroepingerecht. Is kosteloos annuleren wel of geen optie. Aangezien ik 6 dagen na inplannen van de afspraak wil afzien.