Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Ontbinden koop en geld terugvragen, hoe?

Op 25 Juli 2023 heb ik via de site 'naam site' kaartjes gekocht voor een 'bandnaam' concert in 2024 in Rome, het ging hierbij om een bedrag van 478,55.
Zelf wist ik niet dat dit ging om een voorverkoop maar was ik in de veronderstelling dat dit de legitieme verkoop was.
Dit kwam onder andere doordat zij al een rij en sectienummer aanboden in het stadion waar het concert plaats zal vinden.

Na het afrekenen via creditcard kreeg ik hier een slecht gevoel bij en heb ik via de mail binnen 24 uur een mail gestuurd waarin ik afzie van de koop.
Hierin heb ik aangegeven wat mijn ordernummer was, om welk bedrag het ging en om welke datum het ging.
Al snel kreeg ik een reactie terug dat dit niet mogelijk was. 'Naam bedrijf' stelt in hun algemene voorwaarden het volgende;

1.2 Kaartenbeurs. 'naam bedrijf' levert een dienst die leden die kaarten willen kopen ("Kopers") in staat stelt leden te vinden die kaarten willen verkopen ("Verkopers"). 'naam bedrijf' neemt geen verantwoordelijkheid voor het desbetreffende kaart en de feitelijke transacties vinden plaats tussen de Kopers en de Verkopers. Zodra koper en verkoper een transactie hebben aangegaan, vallen alle transacties onder de 'naam bedrijf' garantie.

Echter was er geen verkoper aanwezig aangezien de kaartverkoop nog niet was begonnen. Om dit op te lossen heb ik de service dienst van mijn creditcard aanbieder gecontacteerd. Deze medewerkers geven verschillende antwoorden. Medewerker 1 gaf aan dat ik altijd recht heb de koop te ontbinden en medewerker 2 gaf aan dat dit ligt aan hun algemene voorwaarden. Uit de algemene voorwaarden op hun site word ik niet veel wijzer, daarnaast zijn deze erg lastig te vinden. Hier de link naar de algemene voorwaarden; 'site naam'.

Mijn vraag is dus of ik recht heb op herroeping of mijn geld via een andere weg kan terugkrijgen?

Bij aankopen via het internet is het voor consumenten niet mogelijk om een product even vast te houden of een demonstratie te krijgen. Daarom krijgen consumenten bij aankopen op afstand het recht van ontbinding (herroepingsrecht of recht van retour) tot 14 dagen na ontvangst van de goederen of diensten.

Mocht ik u zich hierin kosteloos willen laten bijstaan, laat het weten. Heeft u nog vragen, stel ze gerust.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag