Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Online winkel reageert niet op mijn klacht
ik wil reparatie of een nieuw vervangend product.
wat kan ik nu nog doen?
De onderneming is verplicht om binnen de garantietermijn service te verlenen. Daarbij is het overigens vooral van belang dat de problemen binnen de termijn van garantie zijn ontstaan en u dit aan de onderneming duidelijk hebt gemaakt (niet reageren helpt de onderneming niet).
U zou een aangetekende brief kunnen sturen, dan kunt u altijd bewijzen dat u de onderneming op de hoogte heeft gesteld en zij de brief hebben ontvangen. Gebruik hiervoor het adres van dat de online webshop gebruikt aangezien u daar de camera heeft besteld. Als ze dan nog niet reageren kunt u een rechtszaak beginnen. Als de onderneming verliest moeten zij de proceskosten betalen.
In dit soort gevallen kan het helpen om een jurist in te schakelen. Een brief van een jurist heeft vaak toch een afschrikwekkend effect. Als de onderneming alsnog niet reageert of u wenst nu al bijstand kunt u vrijblijvend contact met mij opnemen via mijn profiel.