Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Online aankoop betaald, na annulering nog steeds geen geld terug

Ik heb een vraag. Op 12 mei jl. heeft mijn vrouw een webshop bezocht van een muziekhandelaar in Nederland. Na uitgebreid onderzoek (we zijn wel eens eerder opgelicht), op recensies, KVK nummer, locatie ( hij heeft zelfs een muziekwinkel, en op googlemaps opgezocht) enz., besloot mijn vrouw om bij hem een dwarsfluit aan te schaffen voor € 489,- die in de aanbieding was. De koop kon alleen doorgaan met een directe volledige betaling. En binnen 5 werkdagen zou de dwarsfluit geleverd worden.
Na ruim een week besloten wij te bellen want de levering bleef uit. Deze man kregen wij aan de lijn en hij vertelde ons dat de dwarsfluit uitverkocht was en dat hij een nieuwe levering pas begin juni verwachte. Na dit telefoontje kreeg mijn vrouw argwaan.
Zij ging op zijn naam googelen en vond toen via klacht.nl een hele lijst van klachten en niet nagekomen beloften en andere zaken. Zo heeft de handelaar diverse instrumenten “verkocht” en geld opgestreken, maar niets geleverd en ook niets of nauwelijks terugbetaald. De politie heeft zelfs een keer een inval gedaan zodat hij de betreffende klant terugbetaalde.
Na het lezen van al die verhalen hebben wij de order op 26 mei geannuleerd. We kregen netjes een bevestiging dat hij binnen 14 dagen zou terugbetalen. Eind vorige week mailde hij dat hij een iDeal terugbetalingsverzoek zou doen en dat het 3 dagen kan duren voordat het op je rekening staat. Maar we zijn bang dat ook bij ons dit allemaal loze beloftes zijn en het daar ook blijft.
Wat kunnen we het beste doen? Ik kan naar zijn winkel rijden (ligt niet om de hoek) en het geld opeisen, maar dat hebben diverse anderen ook al gedaan en werden met beloftes naar huis gestuurd ( die uiteindelijk niet zijn uitgekomen).
We kunnen wel wachten dat hij uiteindelijk toch terugbetaald maar wij hebben bijna geen vertrouwen in dat dit gebeurd.

Nu staat er op zijn website dat hij na annulering de terugbetaling kan weigeren onder de noemer “ schadevergoeding voor reeds gemaakte kosten”. Maar hij heeft ons per mail een creditnota toegezonden en toegezegd ons geld terug te betalen. Dus volgens mij kan hij hier niet meer beroepen op de zogenaamde “schadevergoeding” .
Wat voor advies kunt u mij geven?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag