Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Onlangs heb ik bij Alternate (webwinkel) aankoop gedaan van een mobile telefoon. Echter viel deze bij het eerste gebruik al steeds uit en bleef het camerabeeld op groen staan. Derhalve contact opgenomen en product keurig de volgende dag (dus binnen de 8 dagen bedenktijd) teruggestuurd en het aankoopbedrag teruggevraagd (omdat het vertrouwen in het product geschaad was).

In eerste instantie kreeg ik reactie dat defecte producten niet retour worden genomen. Wat mij bevreemde, zij zijn toch eindverantwoordelijk voor wat zij leveren!? Daarna een mail gekregen dat het product helemaal niet defect zou zijn, waardoor ik dacht mijn aankoopbedrag terug te krijgen. Maar niets is minder waar, nu kwamen ze met de reden dat het toestel beschadigd zou zijn. Dat uiteraard niet van toepassing was in de korte tijd dat het toestel in mijn bezit was. Ofwel ze doen er alles aan om maar geen geld terug te hoeven storten en ook maar enige vorm van service te verlenen.

Achteraf lees ik op meerdere websites zelfde verhalen over dit bedrijf. Mijn vertrouwen in het eerlijk handelen van dit bedrijf is tot het 0 punt gezakt bij mij. Ik wil dus geen zaken meer met hen doen en mijn aankoopbedrag terug. Wat zijn mijn rechten?

Als ik uit moet gaan van wat u zegt, gaat het duidelijk om een ondeugdelijk product. U mag verwachten van een nieuwe telefoon dat deze werkend en onbeschadigd geleverd is. Nu is het de crux om te bewijzen dat niet u , maar de fabrikant verantwoordelijk is voor het defect aan het toestel....

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag