Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Onderhoud huurwoning & agressieve huurbaas

Mijn huisbaas reageert niet op mijn emails omtrent het onderhoud van het huis. Ik stuur al langer dan een maand emails en hij reageert totaal niet. Ik heb de makelaarsbureau waar hij werkt gebeld. Het was een zondag maar daar stond niks op de site van dat ze niet open zouden zijn of wat dan ook. Niemand nam op. Ik dacht dat ze gewoon dicht waren en dacht ik kan altijd later weer proberen. Een uur later werd ik opgebeld door een hele boze en agressieve man die begon tegen mij te schreeuwen omdat ik op zondag heb gebeld, ipv naar het probleem te kijken. Hij had natuurlijk mijn telefoon kunnen negeren maar heeft bewust gekozen om mij te intimideren door zo agressief te doen. Hij heeft mij niet eens de kans gegeven om uit te leggen wat ik wou. Hij hing op.
Ik stuur hem al maanden lang emails en hij reageert niet. Wat kan ik doen?

Als er sprake is van een sociale huurwoning kunt u een verzoek indienen bij de huurcommissie tot (tijdelijke) verlaging van de huurprijs wegens de (onderhouds-) gebreken.
Als het geen sociale huur betreft, kunt de verhuurder een redelijke termijn geven om de reparaties c.q. het onderhoud te verrichten, en als de verhuurder binnen die termijn niets doet, kunt hem aankondigen dat u hem nogmaals een termijn geeft en als hij binnen die termijn de werkzaamheden niet uitvoert u nadien zelf de werkzaamheden zult laten uitvoeren en dat u de kosten daarvan in mindering zult brengen op de te betalen huurpenningen. Uiterard moet de noodzaak van de werkzaamheden evident zijn en moeten de reparatie kosten redelijk zijn.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag