Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Omgaan met voorwaarden in vaststellingsovereenkomst?
Vanwege bedrijfseconomische redenen is mijn werkgever tot de conclusie gekomen dat er een aantal functies, waaronder die van mij komen te vervallen. Er is geen ander geschikt werk en dus bieden ze me een vaststellingsovereenkomst aan. Ik ben vrijgesteld van werk t/m 31-december 2023. De voorgestelde beëindigings- c.q. vaststellingsovereenkomst dien ik uiterlijk dinsdag a.s. 17-10 voor 12:00 uur voor akkoord te ondertekenen.
- transitievergoeding (vanaf 1 feb 2014 in dienst in die functie). bedraagt wettelijke + 1,5 kale bruto maandsalaris. Voorheen was ik bijna 15 jaar in dienst, toen 3 jaar ergens anders gewerkt en toen weer teruggevraagd. Gelden de eerdere jaren in dienst niet mee in de berekening van de beëindigingsvergoeding ?
- Hoe zit het met de uitbetaling van deze vergoeding (uiterlijk 1 maand) na einde overeenkomst. Wat als werkgever dan failliet is? Krijg ik dan alsnog deze vergoeding uitgekeerd?
- In de overeenkomst staat bij art 3.2 eindafrekening dat werknemer wordt geacht alle vakantie-uren en TVT uren tijdens de arbeidsovereenkomst te hebben opgenomen, zodat geen uitbetaling hiervan meer plaatsvindt. In mijn geval heb ik nog ongeveer 2,5 maand (10 weken) "open" staan. Daar ik vrijgesteld ben van werk is de vraag: moet de werkgever deze aan mij uitbetalen?
In de overeenkomst bij 1.3 staat dat werknemer ook na einde arbeidsovereenkomst zich beschikbaar moet houden voor het geven van inlichtingen in het kader van overdracht van uitgevoerde werkzaamheden. Dit lijkt me vrij apart dat dit rechtsgeldig is? En hoe lang zou dit dan eventueel moeten duren?
- transitievergoeding (vanaf 1 feb 2014 in dienst in die functie). bedraagt wettelijke + 1,5 kale bruto maandsalaris. Voorheen was ik bijna 15 jaar in dienst, toen 3 jaar ergens anders gewerkt en toen weer teruggevraagd. Gelden de eerdere jaren in dienst niet mee in de berekening van de beëindigingsvergoeding ?
- Hoe zit het met de uitbetaling van deze vergoeding (uiterlijk 1 maand) na einde overeenkomst. Wat als werkgever dan failliet is? Krijg ik dan alsnog deze vergoeding uitgekeerd?
- In de overeenkomst staat bij art 3.2 eindafrekening dat werknemer wordt geacht alle vakantie-uren en TVT uren tijdens de arbeidsovereenkomst te hebben opgenomen, zodat geen uitbetaling hiervan meer plaatsvindt. In mijn geval heb ik nog ongeveer 2,5 maand (10 weken) "open" staan. Daar ik vrijgesteld ben van werk is de vraag: moet de werkgever deze aan mij uitbetalen?
In de overeenkomst bij 1.3 staat dat werknemer ook na einde arbeidsovereenkomst zich beschikbaar moet houden voor het geven van inlichtingen in het kader van overdracht van uitgevoerde werkzaamheden. Dit lijkt me vrij apart dat dit rechtsgeldig is? En hoe lang zou dit dan eventueel moeten duren?