Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Nieuw product voldoet niet

Wij hebben een sushi restaurant waarvoor wij een koelwerkbank hebben aangeschaft. Toen wij hem binnenkregen en in de stekker stopten bleef de temperatuur boven de 20 graden, en werd het steeds hoger. Wij hebben het meer tijd gegeven maar de temperatuur werd steeds hoger.
Vervolgens hebben wij het bedrijf benaderd, zij gaven aan dat er dan waarschijnlijk iets mis is en wij zelf een monteur moeten bellen die een rapport kan opmaken en naar ze kon sturen. Toen ik aangaf dat deze koelwerkbank volledig nieuw is en er niks aan hoort te mankeren, vooral niet een monteur erbij roepen gaven zij aan dat waarschijnlijk het gas niet gevuld is. Ik heb aangegeven dat een monteur roepen veel gaat kosten waarna zij een idee hadden om de kosten uiteindelijk na drie gesprekken en veel e-mails te vergoeden. Dus heb ik meerdere monteurs benaderd, niemand wilde met deze merk werken. Zij wisten blijkbaar allemaal dat zij geen goede producten leverden. Sommige monteurs zeiden zelfs dat zij het op papier wilden zetten dat geen een monteur met dit merk wil werken. Hierover heb ik weer gebeld naar het bedrijf. Zij wilden ons een nieuwe koelwerkbank geven en deze ophalen, maar de koelwerkbank moet er dus nu precies zo uit zien als die eruit zag toen het arriveerde. Wij hebben foto's gestuurd dat hij ingepakt is alleen nog niet op een pallet kan staan omdat het midden in onze restaurant staat. Telefonisch hadden ze er begrip voor, vandaag kreeg ik weer een email dat het niet mogelijk is; zij hebben per se een foto nodig van de pallet helemaal verpakt op een pallet om dit proces verder te laten gaan.

Tenslotte heb ik aangegeven dat wij alleen ons geld terug willen. Wij willen geen producten van ze aangezien wanneer er in de toekomst iets aan het product gaat mankeren, niemand kan komen helpen. Wij zijn dus eigenlijk helemaal klaar met dit bedrijf. Wij hebben het aangeschaft voor 557,99 euro en hebben een nieuw product gekregen die helemaal niet werkt. De klantenservice wil niet helpen en als je vraagt om direct contact met degene die de beslissingen maakt, wordt het ook niet gegeven.

Graag willen wij weten of er iets is in de Europese rechten die onze koop kan beschermen, omdat wij een nieuw product hebben ontvangen die niet werkt.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag