Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Niet geleverde stoomcabine maar wel betaald

Op 17-11-2021 heb ik een complete stoomcabine besteld bij Saunabouw. Het zou 2/3 weken later geleverd worden. Daarna kregen we te horen dat het niet op voorraad was en iets later de levering zou plaatsvinden. Dat was voor ons geen probleem omdat we net pas waren begonnen met de verbouwing van onze Wellness.

Vijf à zes weken later hebben wij weer proberen contact op te nemen.. Na een aantal keer gebeld te hebben en geen gehoor hebben wij besloten om te bellen naar het algemene nummer van Saunabouw. Naar onze verbazing kregen wij te horen dat de verkoper op de factuur wat hij naar ons heeft toegestuurd zijn eigen bankrekeningnr. heeft gezet. En kregen we te horen dat hij dit bij meerdere personen heeft gedaan.

Ik dacht wat nou?? Had namelijk ook 5.000,- euro overgemaakt naar hem anders kon de levering niet plaatsvinden(dit was het totaalprijs van de stoomcabine). Saunabouw bood hiervoor zijn/haar excuses aan en zou het z.s.m. leveren aan ons. Ze gaven aan dat zij werden opgelicht door personeel. Wij dachten oké wat fijn om te horen dat het nog geleverd wordt.

Twee weken later hebben wij weer contact met ze opgenomen wanneer het binnen zou komen, Volgens hun schatting was dat uiterlijk 8-10 dagen later. Helaas is de levering toen ook niet plaatsgevonden. Het begon echt te irriteren want hierdoor liep onze werk uit. Elke week kregen we maar te horen dat het nog niet compleet was. We kregen ook steeds een andere persoon aan de telefoon en die zou het dan weer gaan onderzoeken en terugbellen(dat werd niet gedaan) Onze nummers werden ook uiteindelijk geblokkeerd. Het is nu al een paar weken verder en nog steeds niks ontvangen. Ik heb ze zelfs aangegeven dat ze anders een gedeelte(wat ze al binnen hadden konden bezorgen) daar kwam ook niks van. We krijgen hun niet meer te pakken.

Ik heb nu al ergens anders een stoomcabine besteld omdat ik het anders niet red met de opening. Tot heden nog steeds niks ontvangen van ze. Totaal is het ongeveer drie maanden geleden dat ik dit heb besteld kan hun ook niet bereiken. Wat kan ik hiermee doen? Kunnen jullie mij hierin helpen? Ik hoef geen stoomcabine meer van ze want dat heb ik ergens anders moeten bestellen. Maar ik wil wel mij geld terug. Moet ik hiervoor een in gebreken stellen? Of moet ik aangifte doen?

Met vriendelijke groet,

De situatie is niet rooskleurig. Heeft u online besteld, dan is de mogelijkheid van een beroep op de bedenktijd- welke ook ingaat voor dat u het product heeft ontvangen- het gemakkelijkst. Als dat niet mogelijk is moet u de voorwaarden voor levering nalopen om te bezien of de aanbieder mogelijk in gebreke of zelfs verzuim is met levering, dan mag u ontbinden en uw geld terug eisen binnen twee weken. Er is geen sprake van overmacht van de aanbieder/ verkoper als hij zich beroept op het feit dat zijn werknemer frauduleus heeft gehandeld. Hij is daarvoor aansprakelijk (onrechtmatige daad) en hij dient te leveren.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag