Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Moet ik dit betalen of niet?

In 2012 hebben wij 11 ramen laten vervangen voor het totaal bedrag van net geen €3000,-
Dit betreft allemaal HR++ ramen.

Nu in 2021 is geconstateerd dat er 1 raam wel een groot raam lek is. hier hebben wij iemand van de wolk over de vloer voor gehad om dit te constateren.
Enige tijd later hebben wij de offerte ontvangen waarin staat dat wij incl. btw ongeveer 600 euro moeten betalen.
dit duurde erg lang omdat er administratief nogal wat mis gaat, 4 keer een wijziging van gegevens moeten doorgeven.

Ik heb contact gehad met de consumentenbond en de situatie uitgelegd en deze gaf aan dat er volgens eigen garantie voorwaarden 10 jaar garantie op zit. die zijn nog niet om dus het product dient kosteloos vervangen te worden.
deze legde het uit als een nieuwe auto kopen met garantie en in die garantie periode gaat de versnellingsbak kapot, dit moet dan ook gratis omdat er garantie op zit.
Nu gaat leverancier hier niet mee akkoord en blijft bij de €600 die betaald moet worden.
Ik heb nu een lek raam in de slaapkamer die altijd waterdamp in het raam heeft zitten

Echter ik heb een ondeugdelijk product gekocht in 2012 met 10 jaar garantie. na mijn weten moet dit kosteloos vervangen worden.
Graag wil ik weten wat mijn vervolgstappen hierin zijn.
de tijd van 10 jaar begint nu te dringen en ik wil graag een goed raam in de slaapkamer.

Graag hoop ik op spoedig bericht.
met vriendelijke groet

U kunt de verkoper /aannemer in gebreke stellen met het door u ontdekte feit , het gebrek en op datum van de ontdekking. U stelt dat u daarom recht heeft op de garantietermijn. De aannemer moet het probleem kosteloos voor u oplossen dan. Verzend de brief aangetekend.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag