Zakelijk, Arbeid, Schade
Zakelijk
De telecomaanbieder blijft erbij dat wij telefonisch akkoord zijn gegaan. Wij hebben daar geen idee van. Ik heb de band beluisterd en mijn vader zegt dat hij wel geïnteresseerd is in korting, maar daarmee zegt hij niet dat hij akkoord gaat met het contract.
Wat nu? Moeten we betalen? Ik ben bang dat als we betalen dat we er dan helemaal aan vast zitten. Het is wel een officieel bedrijf.
Enerzijds kan de door de dienstverlener aangeboden informatie niet voldoen aan de eisen zoals die gesteld worden qua informatievoorziening of met toepassing van de reflexwerking de eisen die gesteld worden aan dienstverlening op afstand althans het aanbod. Het is een reden om de overeenkomst te ontbinden. Groot nadeel is wel dat u dan erkend het bestaan van de overeenkomst.
Anderzijds daarom kunt u ook stellen dat de overeenkomst niet rechtsgeldig is omdat simpelweg het aanbod niet is aanvaard.
Een andere mogelijkheid is stellen dat de overeenkomst onrechtmatig is vanwege de misleidende handelspraktijken. Men zal echter niet zomaar toegeven.
De betreffende aanbieder heeft intussen contact opgenomen met Rechtswinkel.nl en geeft aan dat het vermoedelijk om een misverstand gaat. Indien u wenst kan ik de relevante contactgegevens aan u verstrekken, zodat u met de aanbieder aan een oplossing kunt werken. Hiervoor dient u contact met mij op te nemen.
Reactie van de vraagsteller
De aanbieder heeft dankzij dit bericht op Rechtswinkel.nl contact met mij opgenomen. De heer die ik aan de telefoon had heeft het goed opgelost. Het contract is beëindigd en alle facturen worden gecrediteerd.
Bedankt voor de hulp.