Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Mijn tandarts en ik hebben een conflict betreft een restbetaling na een niet na gekomen afspraak van mijn kant.

Na 7 jaar nog nooit een afspraak verzuimd te hebben een rekening van 90 euro te krijgen is mij te gortig. Ik begrijp dat een vergoeding op zijn plaats is en daar wil ik ook best over praten met de tandarts om te kijken of we tot een overeenstemming kunnen komen. Ik had al 25 euro overgemaakt om mijn bereidwilligheid te tonen.

Zo heb ik er veel tijd en energie in moeten steken om mijn gegevens bij de nieuwe tandarts te krijgen. Doordat de tandarts niet mijn gegevens doorstuurde.

Ik heb op de derde aanmaning gereageerd. Ik heb vermeld dat ik door het bovenstaande ook kosten heb gemaakt en dat dit overeen komt met de kosten die nog op en staan.

De reactie van de tandarts is uitgebleven maar de brief van het incassobureau en de extra kosten kreeg in wel op de deurmat.

Ik vind het niet terecht dat deze kosten bij mij geclaimd worden want ik heb hier geen opdracht voor gegeven. En ik wacht nog steeds op een antwoord.

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.

Ik ga er vanuit dat de afspraak een reguliere periodieke controle was. In dat geval is volgens de NZA tarievenlijst € 19,47 het in rekening te brengen bedrag. Als er een afspraak was gemaakt voor een behandeling dan mag de tijd die daarvoor gereserveerd is in rekening te worden gebracht.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag